Bank podkreśla, że jego klienci normalnie mogli płacić kartami
W piątek po południu bank Millennium poinformował w mediach społecznościowych o problemie, z jakim zmagały się jego służby informatyczne. Klienci nie mogli zalogować się na rachunek przez system internetowy i aplikację mobilną. Nie działały także bankomaty Millennium, a obsługa konta była utrudniona także w placówkach stacjonarnych.
Ponadto z problemami działał serwis informacyjny banku. Na stronę można było się dostać, ale widniał tam jedynie komunikat o trwającej awarii. Millennium zapewniał jednak, że bez zakłóceń były realizowane transakcje bezgotówkowe kartami oraz wypłaty gotówki z bankomatów obcych sieci i że pracował nad przywróceniem pełnej funkcjonalności swojego systemu, a awaria wynikała z przyczyn niezależnych od banku. Około godz. 19 problemy usunięto. W ramach rekompensaty do godz. 21.30 bank przedłużył Happy Hours, w trakcie których klienci mogą liczyć na atrakcyjne oprocentowanie lokat.
Millennium to nie pierwszy bank, który w ostatnim czasie miał poważne problemy techniczne. Kilka dni temu z dużą awarią zmagał się PKO BP. Przez kilka godzin nie działała bankowość internetowa i aplikacja mobilna. Utrudniona była także obsługa w placówkach stacjonarnych. W tamtym przypadku przyczyną awarii było uszkodzenie światłowodu.