Doniesienia czytelników bank potwierdza na swoich profilach w mediach społecznościowych
Jak donieśli czytelnicy Cashless, nie działa system transakcyjny PKO. I rzeczywiście nie udało mi się zalogować na rachunek zarówno przez komputer jak i aplikację mobilną IKO. Bank na swoim profilu na Facebooku potwierdza występujące utrudnienia. Jednocześnie zapewnia, że karty działają normalnie.
Natomiast z komentarzy klientów pod informacją PKO na Facebooku wynika, że niektóre karty banku również nie funkcjonują prawidłowo oraz że nie można wypłacić gotówki z kas w placówkach. Przez moment miała też być niedostępna strona informacyjna instytucji, ale teraz otwiera się normalnie, przynajmniej u mnie.
Na razie nie wiadomo, jak poważna jest awaria oraz kiedy zostanie usunięta. Z informacji biura prasowego wynika, że zawinił jeden z dostawców usług telekomunikacyjnych. Gdy tylko się ją usunąć, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst. PKO jest największym bankiem detalicznym na polskim rynku.
AKTUALIZACJA
Po godz. 17 w piątek system PKO powoli zaczął wstawać. Udało mi się już zalogować na rachunek przez serwis iPKO. Ale po chwili kolejne logowanie się nie powiodło. Logowanie do IKO cały czas było niemożliwe.
AKTUALIZACJA 2
Ok. 19.30 bank PKO BP podał, że pełny dostęp do bankowości internetowej i mobilnej został przywrócony. Powodem awarii były kłopoty zewnętrznego dostawcy usług, a konkretnie przecięcie światłowodu. W ramach rekompensaty bank zaoferował wszystkim klientom możliwość realizacji bezpłatnie przelewów natychmiastowych od godz. 18 dzisiaj do końca dnia w poniedziałek 29 października.