Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wypłata z bankomatu "na twarz". Australijski bank testuje nową technologię

National Australia Bank wraz z Microsoftem opracowuje technologię, która pozwala na wypłatę pieniędzy z bankomatu dzięki rozpoznawaniu twarzy, bez konieczności używania karty czy smartfonu

Rozwiązanie oparte jest o stworzoną przez Microsoft technologię Azure Cognitive Services, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i dane zapisane w chmurze. Twórcy podkreślają, że system nie magazynuje obrazów twarzy klientów, a jedynie parametry biometryczne, które są bezpiecznie przechowywane na platformie chmurowej. Jak informuje portal Finextra, prace na razie są na etapie proof-of-concept czyli pierwszych testów, które mają potwierdzić użyteczność i bezpieczeństwo tej technologii.
Przeczytajcie także: Kolejny bank rozpoczyna testy wideoweryfikacji
Na konferencji bankowo-technologicznej Sibos w Sydney National Australia Bank zaprezentował prototyp bankomatu rozpoznającego twarz. Celem banku jest stworzenie urządzenia, które wypłaci właściwej osobie pieniądze tylko dzięki jej zidentyfikowaniu i użyciu kodu PIN. Szef Technologii i Operacji Bankowych NAB podkreślał, że ta koncepcja jest "spojrzeniem na to, jak w przyszłości klienci uzyskują dostęp do produktów i usług bankowych". – Banki muszą być prostsze i szybsze dla klientów; dostarczać wygodne dla nich rozwiązania – podkreślił. Szef australijskiego oddziału Microsoftu Steven Worrall stwierdził, że przetwarzanie danych w chmurze i sztuczna inteligencja będą podstawą do opracowania i szybkiego wdrożenia nowej generacji bezpiecznych usług finansowych, które banki będą oferować w przyszłości.
Przeczytajcie także: Zapomnieliście podpisać kartę? W przyszłym roku nie będzie takiej konieczności
Australijski bank przyznał, że projekt rozpoznawania twarzy w bankomacie został wykonany w dwa miesiące w laboratorium technologicznym firmy. Zapewnił też, że wszystkie testowe dane biometryczne zostaną usunięte po zakończeniu fazy eksperymentalnej, a w jej trakcie będą wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu dopracowania procesu uwierzytelnienia klienta.
Źródło: Finextra
KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies