W tym samym okresie ubiegłego roku przez Ognivo rachunek przeniosło prawie 8 tys. osób
KIR podał dziś statystyki systemu Ognivo za okres od lipca do września. Wynika z nich, że do zmiany banku system ten wykorzystało wówczas 4295 osób. W tym samym okresie 2017 r. odnotowano 7972 takich przypadków, a w II kw. 2018 r. – 8614. Warto jednak pamiętać, że klienci mogą przenosić rachunki pomiędzy bankami samodzielnie, a ilu ich jest – nie wiadomo. Spadek statystyk Ogniva nie musi więc oznaczać, że nagle liczba osób zmieniających bank spadła o połowę.
Ognivo to system informatyczny zarządzany przez KIR. Możliwość zmiany banku to tylko jedna z jego funkcji. Aby z niej skorzystać, należy w instytucji, w której chce się założyć rachunek, złożyć wniosek i upoważnienie do przeniesienia. Wszelkie formalności związane z migracją zleceń i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku przejmuje nowy. Na wniosek klienta bank ten może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku wskazanym przez klienta instytucjom, np. zakładowi pracy. Cały proces zajmuje kilka dni.
Co ciekawe w przeszłości szczególnie jeden bank wykorzystywał Ognivo do akwizycji nowych klientów. Mam na myśli Credit Agricole. Bywało, że bank ten miał nawet kilkudziesięcioprocentowy udział w liczbie osób zmieniających bank przez Ognivo. Wynik ten udawało mu się uzyskać m.in. dzięki oferowaniu premii pieniężnej klientom przenoszącym do niego konto z innej instytucji.