Instytucja na Facebooku opublikowała komunikat, w którym informuje, że pracuje nad rozwiązaniem problemów
Od rana nie działają bankomaty Santadera. Instytucja na swoim fanpage’u na Facebooku oraz w serwisie informacyjnym opublikowała krótkie komunikaty, w których potwierdza wystąpienie awarii, przeprasza klientów oraz deklaruje, że pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Tymczasem z doniesień, które napływają do redakcji Cashless, wynika, że awaria może być poważniejsza. – Nie działają bankomaty Santandera i w komentarzach wielu klientów mówi, że karty również. U mnie w bankowości internetowej nie pojawia się moja karta Visa – napisał jeden z czytelników. Natomiast ja po zalogowaniu na rachunek nie widzę żadnych kart, również tych od Mastercarda.
Rzeczywiście w części komentarzy na Facebooku pojawiających się pod komunikatem banku, klienci twierdzą, że w sklepach odrzucane są także transakcje wykonywane kartami wydanymi przez Santander Bank Polska. Poprosiłem biuro prasowe instytucji o bardziej szczegółowe informacje dotyczące zasięgu i czasu trwania awairii. Gdy tylko otrzymam komentarz, zaktualizuję ten tekst.
Aktualizacja
O godzinie 10.24 biuro prasowe Santandera odpowiedziało na moje pytania. Twierdzi, że karty banku działają. – Potwierdzamy, że obecnie nie działają nasze bankomaty. Bezpłatne wypłaty są możliwe Blikiem w bankomatach innych banków. Przepraszamy za utrudnienia, trwają prace nad usunięciem niedogodności, poinformujemy o ich zakończeniu – napisała Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.
Aktualizacja z godz. 11.51
Bank poinformował, że awaria została usunięta a wszystkie bankomaty działają.