Uniemożliwi on zalogowanie się na konto przez apkę jeśli na smartfonie wykryte zostanie złośliwe oprogramowanie
Credit Agricole poinformowało o wdrożeniu nowej, przydatnej funkcji do swojej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android. Bank udostępnia właśnie aktualizację apki, w której zaszyto program antywirusowy. Wykryje on, czy na smartfonie zainstalowane jest złośliwe oprogramowanie. Jeśli zostanie ono znalezione system automatycznie usunie dany telefon z listy urządzeń zaufanych.
Jak to będzie działać w praktyce? Podczas logowania klienta do aplikacji CA24 Mobile następować będzie sprawdzenie czy na telefonie jest zainstalowane złośliwe oprogramowanie. Jeśli zostanie znalezione, klient nie zaloguje się na konto a aplikacja wyświetli komunikat z nazwą malware, które zostało wykryte. Następnie apka automatycznie się dezaktywuje. Bez usunięcia złośliwca klient będzie mógł aktywować aplikację, ale podczas ponownego logowania powtórzy się sytuacja opisana wcześniej. Dopiero po usunięciu malware klient będzie mógł zalogować się na rachunek. Komunikat ostrzegawczy będzie wyglądał mniej więcej tak:
W czerwonej ramce znajdować się będzie nazwa podejrzanego programu. W najbliższym czasie bank zamierza też podobne rozwiązanie zaimplementować do swojego internetowego serwisu transakcyjnego. – Nowa funkcja pozwoli na znaczące ograniczenie przypadków kradzieży przy pomocy nieautoryzowanego transferu środków z konta klienta na konto złodzieja – mówi Beata Mikołajczyk, dyrektor biura ryzyka operacyjnego i stałej kontroli w banku Credit Agricole.
Zaproponowane przez CA rozwiązanie trzeba chyba docenić. Pytanie tylko, jak będzie ono w rzeczywistości radzić sobie z wykrywaniem złośliwych aplikacji i czy przestępcy nie znajdą obejścia antywirusa. Wówczas ataki na użytkowników smartfonów z Androidem mogą być jeszcze groźniejsze bo czujność klientów, liczących na automatyczną ochronę, może być uśpiona.
Natomiast nowość wprowadzana właśnie przez francuski bank do aplikacji zbiega się w czasie z przekroczeniem granicy 100 tys. aktywnych użytkowników CA24 Mobile. Bank podaje, że ponad 33 tys. z nich to klienci mobile only, czyli tacy, którzy nie logują się już na konto inaczej niż przez smartfona. Od początku tego roku do końca sierpnia mobilni klienci CA wykonali przy pomocy apki prawie 2,2 mln transakcji (głównie przelewów) i założyli ponad 15 tys. lokat.