Portal informacyjny z logo Santandera ma ruszyć za kilka godzin
Dziś o godzinie 12 miała wystartować nowa strona internetowa Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK). Najwyraźniej w trakcie rebrandingu coś poszło nie tak, bo bank opublikował właśnie komunikat o przesunięciu startu na godzinę 15. Jednocześnie instytucja informuje, że klienci mogą już logować się na rachunki przez serwis transakcyjny oraz aplikację mobilną.
I rzeczywiście, po kliknięciu w przycisku "zaloguj" i wyborze serwisu "Santander internet" pojawia się strona logowania na rachunek już w czerwonych barwach hiszpańskiego banku. Na konto dostałem się bez problemu, podobnie udało mi się zalogować do aplikacji mobilnej na urządzeniu z Androidem. Ta wciąż ma jednak barwy BZ WBK. Jak mówili mi w mijającym tygodniu przedstawiciele banku, aktualizacja wprowadzająca nowe kolory i logotypy ma pojawić się najpóźniej w poniedziałek rano.
Klienci Santandera powinni zwrócić szczególną uwagę właśnie na aplikację. W okresie poprzedzającym rebranding BZ WBK w markecie Google Play pojawiło się kilka różnych aplikacji podszywających się pod oryginalną bankowość mobilną tej instytucji. Zmiana logo jest dobrą okazją do kolejnych ataków wymierzonych w klientów. Przedstawiciele Santandera podkreślają więc, że w trakcie rebrandingu nie będą wymagać instalacji nowej aplikacji. Wystarczy obecną zaktualizować.
W najbliższych dniach rebrandingowi podlegać będą także wszystkie oddziały stacjonarne BZ WBK. W tym miejscu warto przypomnieć, że na polskim rynku działa inna instytucja należąca do hiszpańskiego Santandera, a więc Santander Consumer Bank. To odrębny podmiot, który nie będzie obsługiwał produktów Santander Bank Polska. Dla odróżnienia od byłego BZ WBK będzie miał czerwone logo na białym tle. SBP ma z kolei logo białe na czerwonym tle.