Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Na rynku jest już niewiele ponad 13 tys. placówek bankowych. W ciągu roku ubyło prawie 800

Spada także zatrudnienie w bankach, ale nie w ich centralach

Po kilkumiesięcznej przerwie wynikającej ze zmiany metodyki liczenia Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała dzisiaj dane na temat sektora bankowego w Polsce w maju tego roku. Dane te pokazują m.in., jak szybko zmniejsza się liczba placówek bankowych na polskim rynku oraz jak dynamicznie zmienia się struktura zatrudnienia w bankowości.

Przeczytajcie także: Kolejne zmiany w aplikacji Mobilny Portfel

Z danych KNF wynika, że w maju na polskim rynku było 13266 oddziałów, filii i przedstawicielstw banków. To o kilkadziesiąt mniej niż w kwietniu, ale aż o 755 mniej niż w maju ubiegłego roku. Tak dużego zmniejszenia sieci na przestrzeni jednego roku próżno szukać w statystykach KNF. To piąty rok z rzędu, gdy sieć bankowa się kurczy. W maju szczytowego 2013 roku liczyła 15451 lokalizacji. Od tamtego czasu liczba placówek bankowych zmniejszyła się zatem o ok. 2,2 tys.

Przyczyn tego zjawiska jest pewnie sporo, ale na pierwszy plan wysuwają się dwie. Jest to więc zmiana zachowań klientów, którzy przestają przychodzić do oddziałów bankując za pośrednictwem komputera lub smartfona. Drugim czynnikiem decydującym o kurczeniu się sieci bankowej jest konsolidacja sektora, a więc przejęcia banków przez ich konkurentów. Na razie nie widać przesłanek ku temu, by któryś z tych czynników stracił na sile, zatem należy spodziewać się, że w najbliższej przyszłości placówek bankowych będzie jeszcze mniej.

Przeczytajcie także: Getin wchodzi do systemu Express Elixir

Wraz z malejącą liczbą oddziałów bankowych zmniejsza się także grupa zatrudnionych tam ludzi. W maju było ich 85,6 tys. – ponad 250 mniej niż w kwietniu i niemal 4 tys. mniej niż w maju przed rokiem. W tym samym czasie zatrudnienie w centralach banków zwiększyło się z 77,1 tys. do 78,6 tys. To konsekwencja ograniczania sieci oddziałowej i digitalizacji, które wymuszają migrację coraz większej liczby procedur do bankowych central.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies