Amerykański koncern ogłosił, że na jego stronie www można zwiedzać wirtualne apartamenty i kupować znajdujące się tam sprzęty oraz elementy wyposażenia wnętrz
Dzisiaj zaczynamy testować zupełnie nowe rozwiązanie umożliwiające klientom zakupy w wirtualnym apartamencie, w którym zaprezentowano prawie 70 różnych sprzętów i elementów wyposażenia wnętrz – poinformował wczoraj Walmart.
Do wirtualnego salonu ekspozycyjnego można się dostać odwiedzając stronę Walmart.com/virtualroomtour. Jeśli uruchomicie widok 3D, znajdziecie się w korytarzu mieszkania, skąd można przejść do połączonego z kuchnią salonu, łazienki lub sypialni. Każdy z umieszczonych w tych pomieszczeniach przedmiotów, który można zamówić w Walmarcie, oznaczony jest wyraźnym biało-żółtym okrągłym piktogramem. Po kliknięciu w niego wyświetla się strona sklepu z ceną i dokładnym opisem produktu.
Walmart zapowiada także, że od lipca klienci będą mogli dodawać do wirtualnego koszyka całe grupy produktów, by zapewnić swojemu mieszkaniu dokładnie taki wygląd, jak w wirtualnym świecie. Usługa nazywa się "Buy the Room". Na początku sieć handlowa chce zaoferować składający się z 20 elementów zestaw dla studentów college'u.
Projekt zakupów 3D powstał po tym, jak Store No 8, inkubator technologiczny Walmarta kupił w lutym tego roku startup Spatial specjalizujący się w tworzeniu rozwiązań VR dla sklepów detalicznych i stron internetowych.
Może pamiętacie – jakiś czas temu opisywałem aplikację Houzz, z którą także można sobie urządzić dom. Stworzone przez Walmarta rozwiązanie to krok naprzód w stosunku do tego, co proponują twórcy Houzza. W apce wyświetlają się zdjęcia, z umieszczonymi w odpowiedniej aranżacji przedmiotami. Po prostu klika się na zawieszone na nich metki i kupuje. Natomiast w sklepie amerykańskiej sieci klient może spacerować po mieszkaniu i oglądać w trzech wymiarach oraz kupować meble oraz elementy wyposażenia wnętrz.
Natomiast luksusową odmianą rozwiązania Walmartu wydaje się projekt stworzony przez Mastercarda we współpracy z firmą Swarovski, o którym pisałem w tym miejscu. Chodzi o wirtualny sklep dla miłośników słynnych kryształów. Kupujący po założeniu gogli VR połączonych ze smartfonem mogą zwiedzać wygenerowane przez aplikację wnętrza domu, a w nich oglądać i nabywać luksusowe przedmioty płacąc za nie za pomocą np. portfela Masterpass lub Checkout.