2,6 mln rodaków do logowania się na konto już w ogóle nie potrzebuje komputera
Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków działających na polskim rynku wynika, że na koniec I kw. bieżącego roku instytucje te miały prawie 9,9 mln klientów logujących się na konta osobiste za pośrednictwem smartfonów. To o ponad 400 tys. więcej niż w grudniu ubiegłego roku, gdy banki miały niecałe 9,5 mln mobilnych klientów.
Z deklaracji banków wynika, że największą grupę klientów zarządzających kontami przez komórki miał w I kw. PKO – ponad 2,6 mln (o 40 tys. więcej niż w grudniu 2017 r.). Na drugiej pozycji znalazł się mBank – prawie 1,7 mln mobilnych klientów a na kolejnych ING i BZ WBK. Oba obsługiwały więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami przez smartfony.
Dynamicznie rośnie też grupa osób, które do sprawdzenia salda na koncie czy wykonywania przelewów nie potrzebują już komputera. W marcu klientów tzw. mobile only, którzy logowali się na rachunek wyłącznie przez smartfony, banki miały już ponad 2,6 mln (ok. 260 tys. więcej niż w grudniu ub. roku). Tu również prym wiedzie największy detalista w Polsce – PKO, miał 950 tys. klientów mobile only.