Jej losy podzieli także stary, internetowy system transakcyjny
Klienci ING Banku Śląskiego otrzymali informację na temat planowanego wyłączenia starej aplikacji mobilnej. Z komunikatu ING wynika, że nastąpi to już za niecałe dwa tygodnie, czyli 30 czerwca. Bank zachęca użytkowników starej aplki INGMobile do przesiadki na nową, czyli Moje ING mobile. Wkrótce wyłączony zostanie także stary, internetowy system transakcyjny.
INGMobile to jedna z najnowocześniejszych swego czasu aplikacji bankowych na polskim rynku. Ale zdecydowanie odbiega już od dzisiejszych standardów. Od dłuższego czasu nie można jej już pobrać z marketów systemów operacyjnych, czyli korzystać z niej mogą tylko ci klienci, którzy zainstalowali ją wcześniej. Jej funkcjonalność była stopniowo ograniczana, np. wyłączono możliwość dodawania paragonów. W ubiegłym roku ING zapowiedział, że zamknie ją po 30 września 2017 r. Jak widać, czekał z tym jeszcze ponad pół roku.
Natomiast nowa aplikacja Moje ING mobile ma już ponad milion pobrań i w markecie Google Play jest oceniana na 3,8 gwiazdki. Oferuje m.in. płatności mobilne Blik i HCE, możliwość logowania odciskiem palca zarówno na urządzeniach firmy Apple jak i z systemem Android oraz pełen dostęp do rachunków w ING poprzez system RWD. Co ciekawe po zalogowaniu do nowego serwisu transakcyjnego Śląskiego na komputerze wciąż można przejść do starego systemu. Ale jego funkcjonalność jest już ograniczona – nie pozwala na wykonywanie przelewów. Jak donoszą czytelnicy Cashless korzystający jeszcze z tego rozwiązania, otrzymali już informację, że także stary system zostanie wyłączony z końcem czerwca.