Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Śląski obniża do 50 euro odpowiedzialność klientów za fraudy kartowe. Wkrótce to będzie standard

Obniżenie limitu z obecnych 150 euro wymusza dyrektywa PSD II i przepisy związanych z nią tzw. RTS-ów

Bank Śląski wysłał do swoich klientów informację o zmianach regulaminu oraz tabeli opłat i prowizji, jakie zaczną obowiązywać od 6 sierpnia bieżącego roku. Wśród najważniejszych nowości znajdziecie tam przede wszystkim podstawowy rachunek płatniczy wprowadzany w oparciu o przepisy unijnej dyrektywy PAD. O tym więcej pisałem tutaj. Ale w zmianach jest jeszcze jedna nowość, na którą warto zwrócić uwagę.

Przeczytajcie także: Śląski wprowadza darmowe konto dla młodych

Chodzi o obniżkę limitu odpowiedzialności klienta za fraudy kartowe. Obecnie to równowartość 150 euro. Jest to maksymalna kwota, jaką użytkownik karty może stracić w przypadku kradzieży jego karty albo danych na niej zawartych – resztę ewentualnego fraudu pokrywa bank. Teraz ING postanowił obniżyć ten limit do 50 euro. Decyzję taką wymusza dyrektywa PSD II oraz związane z nią wytyczne techniczne. Wcześniej podobną obniżkę przeprowadził już np. mBank a wkrótce będą musiały to zrobić także pozostałe instytucje.

Przeczytajcie także: Podstawowy rachunek już od sierpnia

Warto wspomnieć, że pod względem limitów odpowiedzialności klientów za fraudy kartowe Polska wyprzedziła nieco Unię Europejską. Kilka lat temu bowiem, banki w ślad za rekomendacjami Narodowego Banku Polskiego, obniżyły już do 50 euro limit odpowiedzialności klientów za oszukańcze transakcje kartami dokonane zbliżeniowo. Była to odpowiedź na obawy klientów o bezpieczeństwo kart bezstykowych. PSD II sprowadza limit odpowiedzialności do 50 euro dla wszystkich transakcji kartowych. W polskich warunkach nie niesie to większego ryzyka dla banków, gdyż skala fraudów płatniczych jest na jednym z najniższych poziomów w Europie.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies