Nieoficjalna informacja na temat terminu startu Blika została wreszcie potwierdzona
O tym, że system płatności mobilnych Blik ma zostać uruchomiony 9 lutego mówiło się od paru tygodni. Pisaliśmy o tym także na Cashless.pl. Te informacje dzisiaj się potwierdziły. Biuro prasowe Polskiego Standardu Płatności, spółki powołanej do zarządzania Blikiem, rozesłało zaproszenie na poniedziałkową konferencję prasową pod znamiennym tytułem: „Startuje Blik”.
Pierwotnie Blik miał trafić do użytkowników 26 stycznia. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeden z banków wdrażających nowe rozwiązanie miał jednak problemy techniczne, uniemożliwiające mu udostępnienie Blika klientom w tym terminie. Pozostałe banki zdecydowały więc, że przełożą oficjalny start nowej usługi.
Blik to system płatności mobilnych oparty na aplikacji IKO, oferowanej przez PKO. Spółka PSP, która będzie zarządzać nowym systemem, została powołana przez sześć banków, w tym Alior, BZ WBK, ING, mBank, Millennium i PKO BP. System ma umożliwiać początkowo wypłaty z bankomatów oraz płatności bezgotówkowe w sklepach wyposażonych w terminale firmy eService. Jego zaletą jest ogromna baza klientów, którą zyskuje na starcie – banki tworzące PSP mają ponad 60 proc. polskiego rynku rachunków osobistych i kart. Mankamentem pozostaje sposób inicjacji transakcji poprzez cyfrowy kod, który użytkownik musi wstukać na klawiaturze bankomatu lub terminala.