Przez trzy miesiące mogliście obserwować jak dwóch dziennikarzy uczy się inwestować pieniądze w fundusze
Na początku września wspólnie z NN Investment Partners serwis Cashless rozpoczął akcję edukacyjną pod nazwą Wielki eksperyment inwestycyjny. Dwóch niemających doświadczenia inwestycyjnego dziennikarzy, Piotr Dziubak oraz Tomasz Jurczak zakupiło jednostki uczestnictwa w wybranych przez siebie funduszach NN TFI. Następnie z pomocą Przemka Rodka z NN Investment Partners stawiali pierwsze kroki w świecie inwestycji. Poznawali podstawy wiedzy na temat lokowania pieniędzy oraz narzędzia na platformie nntfi24.pl, które pomagają początkującym inwestorom.
Na początku założono, że eksperyment potrwa trzy miesiące, w trakcie których autorzy tych dwóch blogów będą komentowali swoje sukcesy i porażki inwestycyjne. Jednak w świecie funduszy czas płynie dość wolno. Szybko okazało się, że w ciągu tych kilku tygodni ani zyski nie są tak spektakularne, by się nimi chwalić, ani klęski tak dotkliwe, by dyskutować o ich przyczynach. Wartość obu portfeli wahała się nieznacznie. W przypadku Piotra udało się wypracować skromny zysk w wysokości 0,07 proc. od zainwestowanego 1 tys. zł. Tomek radził sobie nieco gorzej i na koniec listopada zanotował 2-proc. stratę.
Nie to jest jednak najważniejsze, bo jak mogliście dowiedzieć się z kolejnych wpisów, by osiągnąć "wyniki" w fundusze inwestuje się na lata a nie na miesiące. Istotne jest to, czego nauczyli się Piotr i Tomek i co mogli Wam przekazać, a jest tego całkiem sporo. Dowiedzieli się, jak inwestować, by zmniejszyć ryzyko, jakie fundusze wybierać i dlaczego oraz co zrobić, jeśli ktoś postanowił przekonwertować lub wymienić jednostki uczestnictwa. Poznali także narzędzia dostępne na platformie inwestycyjnej, które ułatwiają działania takim inwestorom jak oni.
Jeśli choć część z Was przynajmniej w tym stopniu jak oni oswoiła się z tematyką inwestowania w fundusze, używaną w tym świecie terminologią, to można powiedzieć, że ta akcja edukacyjna miała sens. Mam nadzieję, że dla wszystkich uczestników akcji było to ciekawe doświadczenie.