Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowość dla klientów Millennium. Już mogą płacić mobilnie kartami Visy

Bank jako pierwszy w Europie wdrożył tokenizację Visy do własnej aplikacji bez korzystania z usług firm trzecich

Jak wiecie klienci Millennium już od jesieni ubiegłego roku mogą korzystać z mobilnych płatności HCE kartami Mastercarda. Dziś zaś w markecie Google Play pojawiła się aktualizacja aplikacji mobilnej tego banku, która umożliwia płatności także przy pomocy kart Visy. Zastosowane przez Millennium rozwiązanie umożliwia powiązanie z aplikacją za pomocą tokenów wszystkich kart Visy wydanych klientom indywidualnym, zarówno debetowych jak i kredytowych. Inną nowością wdrożoną dziś do apki są ubezpieczenia turystyczne.

Natomiast testy płatności mobilnych przygotowanych przy współpracy z Visą Millennium rozpoczęło już wczesną wiosną tego roku. Rychłe udostępnienie usługi wszystkim klientom banku zapowiedział jego prezes Joao Bras Jorge podczas konferencji prasowej związanej z prezentacją wyników finansowych w I poł. 2017 r. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj.

Przeczytajcie także: mBank zwiększa funkcjonalność Android Pay

Płatności mobilne HCE na polskim rynku to nie nowość. Jak już wspomniałem na początku tekstu, również Millennium oferuje taką usługę od jesieni ubiegłego roku. Jednak dzisiejsze wdrożenie zasługuje na szczególną uwagę. Millennium jest bowiem pierwszym bankiem w Europie, który w swoim własnym rozwiązaniu płatniczym wykorzystał tokenizację Visy. Dzięki temu, jak mówi Ricardo Campos, szef departamentu bankowości elektronicznej w Millennium, tokenizacja odbywać się będzie w ramach aplikacji banku bez korzystania z rozwiązań firm trzecich.

Adrian Kurowski, szef Visy w Polsce podkreśla, że od teraz klienci Millennium mogą dokonywać bezstykowych płatności mobilnych kartami tej organizacji we wszystkich terminalach akceptujących transakcje zbliżeniowe. W Polsce jest to ponad pół miliona urządzeń. Do końca tego roku w Polsce i do końca 2019 r. w Europie mobilne płatności mają być akceptowane w niemal wszystkich terminalach POS.

Przeczytajcie także: PKO ma już 100 tys. użytkowników HCE

Co ciekawe dzięki tokenizacji wrażliwe dane karty pozostają niedostępne w procesie przetwarzania transakcji – zastępuje je token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. Tokeny płatnicze mogą być przypisane do konkretnego urządzenia z dostępem do internetu, detalisty lub nawet do konkretnego sposobu użytkowania. Tokenizacja znacznie zwiększa bezpieczeństwo płatności – przykładowo token utworzony dla płatności zbliżeniowych nie zadziała przy transakcjach w internecie.

Z kolei w przypadku utraty bądź kradzieży urządzenia, w którym zarejestrowano "stokenizowaną" kartę, token może zostać łatwo i szybko zdezaktywowany przez użytkownika karty lub bank, bez konieczności zastrzegania samej karty. Tak samo w odwrotnym kierunku – jeśli karta płatnicza zostanie zgubiona lub skradziona, czekając na wydanie jej duplikatu, użytkownik wciąż może dokonywać płatności za pomocą urządzeń wykorzystujących "stokenizowane" karty.

Fot. Visa

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies