W przyszłym tygodniu bank zacznie udostępniać swoją aplikację mobilną wybrańcom. Pełne wdrożenie planowane jest po wakacjach
Już 4 lipca bieżącego roku pierwsi klienci Banku Pocztowego otrzymają możliwość korzystania z apki mobilnej EnveloBank. – Kolejnym klientom będziemy ją udostępniać stopniowo. Duży debiut planujemy przeprowadzić we wrześniu – powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej prezes Banku Pocztowego Sławomir Zawadzki.
Przeczytajcie także: T-Mobile rezygnuje z aplikacji MyWallet
EnveloBank jest ważnym elementem przyjętej dzisiaj nowej strategii Banku Pocztowego na lata 2017-2021. Instytucja liczy, że dzięki projektowi mobilnemu uda się jej pozyskać co najmniej 146 tys. klientów do końca 2021 roku. Ale to założenia konserwatywne, nieuwzględniające spodziewanego przyrostu klientów z segmentu mikrofirm, na który bank liczy i który ma znacznie wzmocnić akwizycję. Rachunki w ramach oferty EnveloBanku będą oferowane wyłącznie w kanałach zdalnych.
Jeśli idzie zaś o nową strategię Pocztowego to zakłada ona skoncentrowanie działalności w mniejszych miejscowościach, gdzie duże banki komercyjne ograniczają sieć swoich oddziałów. Pocztowy nie chce tego robić i chce być dostępny także we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej oraz w części agencji pocztowych.
Przeczytajcie także: KNF też ma własną aplikację mobilną
Bank zakłada również powrót do finansowania zakupu nieruchomości a w związku z tym będzie potrzebował zastrzyku kapitału. Obecni akcjonariusze, czyli Poczta Polska i PKO BP, zgodzili się wyłożyć jeszcze w tym roku 90 mln zł. W kolejnych latach bank będzie starał się pozyskać jeszcze 260 mln zł. Niewykluczone, że poprzez znalezienie inwestora – Poczta Polska zadeklarowała, że swój udział w kapitale banku może zmniejszyć do 50 proc., ale chce pozostawić sobie kontrolę nad bankiem. Obecnie ma ok. 75 proc. akcji Pocztowego.