Pierwszym bankiem, który wdrożył nową technologię, jest brytyjski oddział Citi
Decision Intelligence. Tak nazywa się technologia Mastercarda wykorzystująca sztuczną inteligencję, która właśnie została wdrożona po raz pierwszy przez brytyjski oddział Citi oraz firmę Paysafe. W nadchodzących miesiącach usługa ma zostać uruchomiona na kolejnych rynkach i u kolejnych wydawców kart. Mastercard nie podaje jednak nazw banków. Nie wiadomo więc, czy są wśród nich instytucje z Polski.
Przeczytajcie także: W tej toalecie zapłacicie kartą
Mastercard pisze w informacji prasowej, że Decision Intelligence to rozwiązanie pomagające wykrywać oszustwa transakcyjne. Dzięki niemu instytucje finansowe, a więc np. banki – wydawcy kart, mogą trafnie i w czasie rzeczywistym weryfikować oraz zatwierdzać autentyczne płatności dokonywane przez klientów. Jednocześnie mogą zmniejszyć liczbę prawidłowych transakcji, błędnie zidentyfikowanych jako oszustwa i odrzuconych.
Przeczytajcie także: Szybko rośnie popularność cashbacku
Mastercard dowodzi, że używane obecnie narzędzia weryfikacji bazują na ocenie ryzyka, działając w ramach z góry ustalonych reguł. Decision Intelligence wychodzi poza ten obszar. Sprawdza, w jaki sposób dane konto jest używane na przestrzeni czasu, aby wykryć normalne i nietypowe zachowania zakupowe. Wykorzystuje przy tym informacje na temat rachunku, takie jak segment dochodowy, do którego został przypisany klient, jego profil ryzyka, dane dotyczące lokalizacji, detalistów i urządzeń, z których realizowane są transakcje, a także rodzaje zakupów czy pory dnia, w których są dokonywane.