Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Przelewów w systemie Blue Cash znowu przybywa, ale Express Elixir jest już chyba nie do dogonienia

W I kw. bieżącego roku system szybkich przelewów Blue Cash obsłużył o 3,7 proc. transakcji więcej niż kwartał wcześniej

To ważna informacja dla zarządzającej systemem trójmiejskiej spółki Blue Media. Jest to bowiem pierwszy kwartalny wzrost transakcyjności Blue Cash od II kw. ubiegłego roku. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w okresie od stycznia do marca bieżącego roku przez system przeszło ponad 797 tys. przelewów (wzrost z 769 tys. w IV kw. 2016 roku). Dla porównania w III kw. ubiegłego roku Blue Cash obsłużył 809 tys. transakcji a w II kw. – 891 tys.

Przeczytajcie także: BZ WBK otwiera się na klientów ze Wschodu

Dość gwałtowny ubiegłoroczny spadek liczby transakcji realizowanych przez system firmy Blue Media tłumaczony był podwyżką lub wprowadzeniem opłat za takie operacje przez kilka banków, m.in. BZ WBK i T-Mobile Usługi Bankowe. Zahamowanie spadków sugerować może, iż negatywny potencjał wpływu podwyżek na transakcyjność systemu Blue Cash wyczerpał się. Ale żeby być tego pewnym trzeba poczekać do publikacji danych za II kw. bieżącego roku.

Przeczytajcie także: Rośnie transakcyjność systemu Express Elixir

Z danych NBP wynika, że nieznacznie wzrosła też wartość przelewów Blue Cash. W okresie od stycznia do marca wyniosła 1,24 mld zł. W poprzednim okresie było to 1,22 mld zł. Dobre dane dla Blue Cash nie zmieniają jednak faktu, że konkurencyjny Express Elixir powiększa nad nim przewagę. W I kw. 2017 roku system zarządzany przez KIR rozliczył 950 tys. przelewów. To wzrost o ok. 50 tys. transakcji w porównaniu z IV kw. 2016 r. Na wzrost transakcyjności EE wpływ ma m.in. popularyzacja Blika, który wykorzystuje go do przelewów P2P, oraz przystępowanie do systemu kolejnych instytucji, np. ostatnio NBP.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies