Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
8 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej. Milion bankuje wyłącznie przez smartfony. Raport Cashless za I kw. 2017 r.

Rośnie grupa klientów, którzy do zarządzania rachunkiem nie potrzebują już komputera

Z danych udostępnionych mi przez biura prasowe banków w Polsce wynika, że najwięcej klientów logujących się na konto przez smartfon lub tablet, ma PKO BP – bez mała dwa miliony. O 300 tys. mniej ma Pekao, a na kolejnych miejscach znajdują się mBank, ING oraz BZ WBK. Łącznie banki, które zdecydowały się podzielić się ze mną danymi na ten temat, mają już ponad 8,2 mln klientów mobilnych.

W powyższej tabeli widzicie dane o klientach, którzy w marcu zalogowali się na rachunek przynajmniej raz korzystając z aplikacji mobilnej, serwisu light a także z internetowego systemu transakcyjnego, ale za pomocą komórki lub tabletu. Informacje pochodzą z 14 banków. Brakuje kilku, które ofertę mobilną posiadają, ale nie zdecydowały się pochwalić się statystykami.

Przeczytajcie także: W I kw. 2017 r. spadła liczba bankomatów

Co ciekawe, banki z Polski mają już ponad milion klientów, którzy bankują wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. To osoby, które w marcu zalogowały się na rachunek przez aplikację czy serwis internetowy, ale wykorzystując do tego smartfon lub tablet i ani razu nie używając do tego celu komputera.


Jak widzicie, w tej kategorii również przewodzi PKO BP. Ale na drugim miejscu jest już mBank a nie Pekao, które nie zdecydowało się podać liczby posiadanych przez siebie klientów mobile only. Zresztą kilka innych banków również tego nie zrobiło zastrzegając, że nie prowadzi takich statystyk. Natomiast w grudniu ubiegłego roku banki podawały, że miały ok. 850 tys. klientów mobile only.

Przeczytajcie także: 300 tys. Polaków płaci smartfonem zbliżeniowo

Pojawienie się klientów mobile only ma dla banków pewne konsekwencje. Oznacza konieczność położenia jeszcze większego nacisku na rozwój narzędzi umożliwiających kontakt właśnie z poziomu smartfona. Dotyczy to również skrzynki, w której znajdować się powinny informacje o zmianach w tabeli opłat czy w regulaminach. Większość banków nie pozwala dziś na dostęp do takich komunikatów z poziomu aplikacji mobilnych, co oznacza, że ich użytkownicy mogą w ogóle nie wiedzieć o planowanych zmianach w ofercie swojego banku. To powinno się zmieniać i zresztą się zmienia. Najnowsza apka mBanku już ma zakładkę z komunikatami.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies