W okresie od stycznia do marca z usług KIR-u przy przenoszeniu rachunku skorzystało prawie 10 tys. osób
Z informacji prasowej KIR-u wynika, że w I kw. bieżącego roku decyzję o zmianie rachunku przez system Ognivo podjęło dokładnie 9860 osób. To o ok. 68 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Wówczas zdecydowało się na to 5858 osób. Natomiast w I kw. 2015 r. za pośrednictwem Ogniva bank zmieniły 4183 osoby.
Przeczytajcie także: Rynek kont internetowych już nasycony
Rekordowym kwartałem, jeśli idzie o statystyki przenoszących rachunki przez system KIR-u, pozostaje IV kw. 2015 r. Wówczas skorzystało z niego w tym celu prawie 14,7 tys. klientów. Niewiele ustępuje mu II kw. 2016 r., kiedy rachunek przeniosło tak 14,5 tys. osób. Jednak w stosunku ogólnej liczby kont na polskim rynku te statystyki wyglądają skromnie. Związek Banków Polskich podał, że na koniec IV kw. ubiegłego roku banki miały już ponad 33 mln umów na rachunki z dostępem przez internet. Nie wiadomo, ile osób zmienia bank samodzielnie, bez wykorzystania do tego celu Ogniva.
Przeczytajcie także: Przelewy ekspresowe będą bardziej premium
Natomiast system zarządzany przez KIR umożliwia zmianę banku przy minimalnym zaangażowaniu klienta. Wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług do nowej instytucji. Można też jednocześnie wnioskować o zamknięcie dotychczasowego konta. Wniosek dotyczy przeniesienia takich usług, jak przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz przekazania informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego przenoszony jest rachunek. Cały proces zajmuje kilka dni.