Po ostatniej aktualizacji apki część użytkowników mogła mieć problem z płatnościami HCE
Od kilku dni część użytkowników wirtualnej portmonetki PeoPay ma problemy z wykonywaniem za jej pomocą zbliżeniowych płatności w technologii HCE. Czytelnicy donieśli mi, że po ostatniej aktualizacji, jeśli zbliży się smartfon do terminala, ten drugi generuje komunikat, że karta straciła ważność. Zapytałem o to biuro prasowe Pekao.
Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Masterpassa do PeoPay
Okazuje się, że problemy rzeczywiście się pojawiły i są efektem błędu w aktualizacji. Sposobem na poradzenie sobie z tym miało być zalogowanie się do aplikacji, dzięki czemu mogła ona pobrać nowe tokeny służące do przeprowadzania płatności. Biuro prasowe Pekao zapewniło jednak, że już została wgrana poprawka do PeoPay, dzięki czemu tego rodzaju problemy nie powinny występować.
Informacja o nieważności karty wzbudziła wśród użytkowników portmonetki PeoPay szczególne zaniepokojenie z tego względu, że bank od dłuższego czasu już nie rozwija tego rozwiązania i pojawiają się obawy, iż chce je całkowicie zamknąć. Portmonetka PeoPay nie została na przykład wyposażona w funkcję transakcji na tzw. webposach w urzędach administracji publicznej czy też w możliwość dokonywania płatności Masterpassem. Póki co jednak obawy te są nieuzasadnione.
Przeczytajcie także: Kierowcy Ubera będą dowozić jedzenie
Pekao zaprzestał oferowania portmonetki PeoPay nowym klientom w wyniku rekomendacji nadzoru dotyczących zakazu sprzedaży anonimowych kart przedpłaconych – portmonetka PeoPay została do nich zaliczona. Z informacji przekazanych mi w ubiegłym miesiącu przez przedstawicieli Pekao wynika, że bank na razie nie zamierza wyłączać jej tym klientom, którzy z niej jeszcze korzystają. Obecnie ma to być około kilkuset osób.