Dzięki temu klienci estońskiego startupu wreszcie mogą korzystać z najpopularniejszego narzędzia do płatności w e-commerce w Polsce
Montonio, estoński fintech oferujący platformę do płatności online, poinformował o udostępnieniu swoim klientom Blika. Dzięki temu sprzedawcy korzystający z bramki płatniczej Montonio od teraz mogą przyjmować transakcje najpopularniejszym w polskim e-commerce narzędziem płatniczym. Cytowany w komunikacie prasowym Andrzej Bagiński, country manager spółki w Polsce, ma nadzieję na to, że wraz z rozwojem reprezentowanej przez niego platformy Blik będzie też dostępny dla akceptantów z innych rynków niż polski.
Integracja Montonio umożliwia sprzedawcom natychmiastową aktywację Blika w ustawieniach płatności bez udziału osób trzecich. – Płynna integracja Montonio z Blikiem umożliwia jeszcze większej liczbie firm skorzystanie z potencjału wiodącego w Polsce systemu płatności mobilnych – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor działu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności (operator Blika).
Montonio to wywodzący się z Estonii dostawca rozwiązań płatniczych. Oferowana przez fintech platforma e-commerce umożliwia właścicielom sklepów internetowych akceptację płatności, obudowaną zestawem usług dodatkowych – od finansowania po wysyłkę i zarządzanie zwrotami. W jednej z rund inwestycyjnych tego podmiotu udział wziął m.in. polski fundusz ffVC Tech & Gaming powered by Totalizator Sportowy. TS w styczniu ubiegłego roku informował o wprowadzeniu do swojego internetowego kasyna płatności od Montonio.
Natomiast wprowadzenie możliwości akceptowania płatności Blikiem jest koniecznością dla każdego operatora płatności online, który chce coś znaczyć na polskim rynku. Blik stał się najpopularniejszą metodą do regulowania należności w e-commerce, dystansując karty i do niedawna najpopularniejsze przelewy typu pay by link.