Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Właściciel Providenta przedstawia wyniki: Polska powraca na ścieżkę wzrostu, kredytówki mają być motorem rozwoju

Provident wydał już 200 tys. kart kredytowych, z których aktywnie korzysta 150 tys. użytkowników

IPF, właściciel polskiego Providenta, przedstawił swoje wyniki finansowe za 2024 r. Chwali się m.in., że osiągnął 85,2 mln funtów zysku przed opodatkowaniem, w porównaniu do 83,9 mln funtów w 2023 r. Poziom kredytów udzielanych klientom wzrósł zaś rok do rok o 9 proc. Z perspektywy czytelników cashless.pl najciekawsze będą natomiast informacje o polskiej spółce z grupy, czyli Providencie.

Przeczytajcie także:  Siepomaga stworzyło aplikację do przekazywania darowizn 

Jej wyniki w minionym roku nie zachwycały, w szczególności liczba klientów polskiej spółki zmalała o 18 proc. (podczas gdy ogółem grupa zwiększyła bazę klientów o 1 proc. do 1,7 mln). Na gorsze rezultaty wpływ miały wprowadzone w Polsce regulacje dotyczące działalności pożyczkowej.

IPF zaznacza jednak, że Provident powraca na ścieżkę wzrostu, szczególnie dzięki osiągom z ostatniego kwartału. W dalszej odbudowie działalności na naszym rynku niebagatelne znaczenie ma mieć uzyskanie przez spółkę statusu krajowej instytucji płatniczej (o czym mogliście przeczytać już w tekście: Licencja KIP wiatrem w żagle Providenta. W planach sprzedaż kart online, integracja z Google Pay i Apple Pay oraz BNPL). Jak podkreśla w swoim raporcie, w Polsce wydano już 200 tys. kart kredytowych (rok wcześniej było ich 130 tys.), a aktywnie korzysta z nich 150 tys. klientów. Bazując na zdobytym już w Polsce doświadczeniu, IPF planuje rozszerzyć swoją ofertę kartową na inne rynki europejskie. Strategia w tym zakresie ma zostać ogłoszona wraz z wynikami za I półrocze 2025 r.

Przeczytajcie także:  Ranking najbardziej wpływowych kobiet w polskich płatnościach już w przyszłym tygodniu

Polska była również poligonem doświadczalnym dla grupy, jeśli chodzi o aplikację mobilną. Z aplikacji ProviGo korzysta 55 proc. klientów Providenta, którzy średnio miesięcznie logują się do niej 1,3 mln razy. Dobre przyjęcie tego rozwiązania poskutkowało przeniesieniem go także na rynek meksykański, a do końca I kw. 2026 r. ma zostać udostępniona na wszystkich rynkach.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies