Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Czy "naChwile" to to samo co "na chwilę"? Provident i Wonga spierają się o nazewnictwo chwilówek

Obie firmy w podobny sposób promują oferowane przez siebie pożyczki krótkoterminowe

Wonga, jedna z największych na polskim rynku firm pożyczkowych, zmieniła strategię marketingową. Zrezygnowano m.in. z marki Chwilove, pod którą spółka oferowała pożyczki krótkoterminowe, tzw. chwilówki, oraz z marki Wonga Pay (o czym wkrótce przeczytacie w serwisie cashless.pl więcej). W nowej strategii znalazło się zaś miejsce dla trzech produktów: pożyczki na chwilę, pożyczki na raty oraz limitu kredytowego.

Nie byłoby w tym w zasadzie niczego niecodziennego, gdyby nie fakt, że wcześniej na rynek chwilówek wszedł największy gracz pożyczkowy w Polsce, czyli Provident, który zaoferował produkt o nazwie "naChwile". A teraz zarzuca Wondze, że ta chce wykorzystać popularność "naChwile" do zwiększenia swojej sprzedaży.

Przeczytajcie także: Provident wchodzi na rynek chwilówek w Polsce

– Z zaskoczeniem zauważyliśmy, że Wonga wprowadziła w grudniu 2024 r., do swojej oferty produkt o nazwie "Pożyczka na chwilę", co jest bardzo zbliżone do naszej pożyczki "naChwile" dostępnej na rynku już od września 2024 r. Dodatkowo dostrzegamy analogie w kreacjach marketingowych, takich jak wykorzystanie motywu muzycznego oraz lektora, co nawiązuje do naszego przekazu reklamowego oraz platformy komunikacyjnej – powiedziała serwisowi cashless.pl Karolina Łuczak, rzeczniczka prasowa Providenta.

Jej zdaniem Wonga również intensywnie pozycjonuje się w wyszukiwarkach na frazy związane z marką Provident. – Uważamy, że choć konkurencja na rynku jest naturalna, to firmy z tej samej branży powinny kierować się zasadami etyki oraz fair play. Liczymy, że standardy rynkowe będą opierać się na uczciwej konkurencji i partnerskich relacjach – mówi przedstawicielka Providenta.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na śniadanie o strategiach antyfraudowych

Z zarzutami rzeczniczki konkurencji nie zgadza się Tomasz Fedyna, prezes Wongi. – Działania takie jak prace: nad stroną www, rozdzieleniem kalkulatorów pożyczek krótkoterminowych od ratalnych oraz obecną kampanią zaczęliśmy na długo przed tym, jak Provident wprowadził na rynek produkt o nazwie "naChwile". Nie mamy więc w tej sprawie sobie nic do zarzucenia. Zwłaszcza, że my używamy sloganu "na chwilę" jedynie do określenia celu oferowanej przez nas pożyczki, a nie do nazywania w ten sposób produktu – powiedział serwisowi cashless.pl prezes Wongi. – Poza tym w naszym przekonaniu sformułowanie "na chwilę" jest powszechnie używane przez konsumentów jako synonim chwilówki i konkurencja nie może sobie rościć prawa do wyłącznego używania tego zwrotu – uważa Tomasz Fedyna.

Czy w tym wypadku "naChwile" to to samo co "na chwilę"? Każdy z czytelników może ocenić sam. Natomiast fakt, że firmy pożyczkowe coraz mocniej walczą o rynek chwilówek, mówi sporo o polskim rynku niebankowych instytucji finansowych. Obowiązujące regulacje, zawierające bardzo niski maksymalny limit pozaodsetkowych kosztów pożyczek, sprawiają, że chwilówki stały się produktem najbardziej opłacalnym z punktu widzenia pożyczkodawców. A że liczba klientów jest skończona, walka o wydarcie jak największej części tortu będzie się zaostrzać.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies