Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Compensa wykorzystuje AI do przygotowywania ofert ubezpieczenia dla firm. Odpowie na zapytanie nawet w kilkanaście minut

Standardowo czas odpowiedzi na zapytanie brokera to kilka dni

Compensa wprowadziła oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie, które usprawnia współpracę ubezpieczyciela z brokerami. Narzędzie pozwala na skrócenie czasu przygotowania oferty ubezpieczenia dla przedsiębiorstw – z kilku dni do nawet kilkunastu minut.

Przeczytajcie także: Miotła kadrowa w PZU

W ubezpieczeniach korporacyjnych broker obsługujący dane przedsiębiorstwo wysyła do ubezpieczycieli zapytanie ofertowe, w którym opisuje przedmiot ubezpieczenia oraz określa oczekiwany zakres. Taki dokument analizowany jest przez underwritera, czyli osobę, która zestawia wnioskowany zakres z oferowanymi przez towarzystwo klauzulami, analizuje ryzyko, wycenia je i przedstawia ofertę. Przesyłana przez brokerów dokumentacja liczy średnio 30-40 stron (a zdarzają się zapytania na ponad 100 stron) i nawet 100 różnych klauzul i ryzyk do przeanalizowania, co przekłada się na od kilku do kilkunastu godzin pracy underwirterów.

Dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia underwriter może przesłać dokumentację do Asystenta AI, który przeprowadzi jej analizę w ciągu minuty. System identyfikuje oczekiwane przez klienta sumy ubezpieczenia, porządkuje klauzule i określa ich zgodność ze standardami Compensy, a następnie przygotowuje propozycję ubezpieczenia.

Dzięki temu undrwriter może się skoncentrować na ocenie ryzyka i szybkiej weryfikacji propozycji przygotowanej przez AI. Do głębszej analizy pozostają jedynie te klauzule zgłoszone przez brokera, których nie ma w ofercie Compensy lub których zapisy znacząco od niej odbiegają. Kolejnym etapem jest potwierdzenie warunków ubezpieczenia i wysokości składki. Jak do tej pory rekordowo krótki czas obsłużenia zapytania brokerskiego przez underwritera (a więc analizy wniosku i przedstawienia oferty) wyniósł 15 minut. Ubezpieczyciel podkreśla, że Asystent AI jest pierwszym tego typu narzędziem w branży.

Przeczytajcie także: Generatywna AI analizuje szkody w ubezpieczeniach domów w PZU

Pierwsze ubezpieczenie z wykorzystaniem Asystenta AI Compensa wystawiła w grudniu 2024 r. Ubezpieczyciel zakłada, że docelowo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji obsługiwać będzie ok. 85 proc. spływających zapytań. Pozwoli to na odciążenie underwriterów z najbardziej żmudnej części ich pracy, a jednocześnie istotnie skróci czas oczekiwania po stronie brokerów i umożliwi zwiększenie wolumenów obsługiwanych spraw. Jak szacuje Compensa – może to być wzrost nawet o 75 proc., co bezpośrednio wpłynie na wzrost sprzedaży w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych.

Obecnie rynkowym standardem jest, że brokerzy czekają co najmniej kilka dni na odpowiedzi ubezpieczycieli, a od części towarzystw, do których wysłali zapytanie, w ogóle nie otrzymują odpowiedzi z uwagi na ograniczone moce przerobowe biur underwritingowych.

Używane przez Compensę narzędzie zostało przygotowane przez zespół Beesafe – technologiczne ramię grupy VIG. Rozwiązanie działa w chmurze Microsoft Azure, a wykorzystuje ChataGPT.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies