Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające ws. działań ubezpieczycieli w związku z powodzią

W Urzędzie zorganizowano też spotkanie z przedstawicielami PIU, PZU, Warty, Ergo Hestii, Compensy, Generali, Allianza i Uniqi

Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o wszczęciu postępowania wyjaśniającego, mającego na celu sprawdzenie działań ubezpieczycieli w związku z ubiegłoroczną powodzią. Aby przyspieszyć reakcję rynku, w siedzibie Urzędu odbyło się dziś spotkanie z przedstawicielami Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz siedmiu największych ubezpieczycieli majątkowych, czyli: PZU, Warty, Ergo Hestii, Uniqi, Compensy, Generali i Allianza.

Przeczytajcie także: Ubezpieczyciele piąty rok z rzędu zapłacą ponad 100 mld dolarów za klęski żywiołowe

Uczestnicy zobowiązali się do natychmiastowego przeglądu reklamacji i zastosowanych procedur – czytam we wpisie opublikowanym przez UOKiK w serwisie X. Urząd zamierza zaś w ramach prowadzonego przez siebie postępowania przeanalizować procedury, regulaminy i OWU pod kątem abuzywności oraz wyłączeń odpowiedzialności. Prezes UOKiK ma się też przyjrzeć temu, czy przy oferowaniu polis majątkowych konsumenci byli rzetelnie informowani o zakresie ochrony ubezpieczeniowej.

Interwencja UOKiK-u nastąpiła w ślad za piątkowym spotkaniem Tomasza Chróstnego z Marcinem Kierwińskim, pełnomocnikiem rządu ds. odbudowy po powodzi. Jak podała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, minister zwrócił się do Prezesa UOKiK-u z prośbą o podjęcie działań w sprawie firm ubezpieczeniowych, które mogą stosować nieuczciwe praktyki wobec poszkodowanych. Przyczynkiem do rozmów na ten temat miały być sygnały, jakie minister otrzymuje od przedsiębiorców i osób prywatnych, skarżących się na zaniżanie przez ubezpieczycieli kwot odszkodowań oraz opóźnienia w podejmowaniu decyzji o wysokości szkody. Kierwiński poprosił także Rzecznika Finansowego, dr. Michała Ziemiaka, o analizę sytuacji ubezpieczonych oraz "szczególną ochronę osób poszkodowanych przez działania ubezpieczycieli".

Przeczytajcie także: Direct ma zielone światło od KNF

Z opublikowanych jesienią danych KPRM wynika, że w związku z wrześniowym kataklizmem stanem klęski żywiołowej objętych zostało 749 miejscowości. Liczbę osób bezpośrednio dotkniętych powodzią oszacowano na 57 tys., uszkodzeniu lub zalaniu uległo ponad 11 tys. jednorodzinnych i wielomieszkaniowych budynków, ponad 6 tys. nieruchomości gospodarczych oraz ponad 700 obiektów użyteczności publicznej. Jednocześnie warto przypomnieć, że już na początku października ubezpieczyciele informowali o wypłacie pełnych odszkodowań, kwot bezspornych lub zaliczek 42,5 tys. właścicieli zniszczonych domów i mieszkań. Tak sprawna likwidacja szkód była możliwa dzięki mobilizacji ubezpieczycieli, którzy zwiększyli swoje zespoły likwidacyjne, a także wprowadzili uproszczony, szybszy tryb rozpatrywania szkód.

Fot. UOKiK

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies