Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Pierwsze zastosowanie terminala aplikacyjnego na ładowarkach samochodów elektrycznych

Wdrożeniem chwalą się polski fintech PinAppAll oraz sieć ładowarek E-Way

Zdaniem współzałożyciela i prezesa spółki PinAppAll, projekt przeprowadzony wspólnie z firmą E-Way jest pierwszym wdrożeniem terminala aplikacyjnego na urządzeniach do ładowania aut elektrycznych w Europie. – Było to możliwe dzięki charakterystycznym cechom naszego systemu, który wykorzystuje tzw. tokenizację. W trakcie płatności za skorzystanie z ładowarki system przetwarza numer karty użytkownika i zamienia go na token. Ten służy do identyfikacji użytkownika w momencie zakończenia ładowania, a następnie pozwala na odłączenie pojazdu od ładowarki – mówi serwisowi cashless.pl Grzegorz Wojtenko.

Od ubiegłego roku wszystkie nowobudowane stacje ładowania samochodów elektrycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinny umożliwiać płatność za pośrednictwem karty bankowej. Zastosowanie softposa zamiast tradycyjnego terminala pozwala na zmniejszenie kosztów inwestycji, wynikające z braku konieczności instalowania dodatkowego urządzenia w postaci POS-a. Pojawiają się także oszczędności związane ze zmniejszonymi kosztami serwisu terminala aplikacyjnego w porównaniu z tradycyjnym.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na pierwszy w tym roku Cashless Breakfast

E-Way to nowa polska firma, która specjalizuje się w instalowaniu stacji ładowania elektryków na parkingach, przy hotelach, zakładach pracy czy na osiedlach mieszkaniowych. Obecnie chwali się posiadaniem kilkudziesięciu punktów ładowania w największych miastach w Polsce.

Natomiast PinAppAll to polski fintech, powołany do życia trzy lata temu. Oferowany przez niego softpos charakteryzuje się zastosowaniem wspomnianej wyżej tokenizacji. W odróżnieniu też od większości dostępnych na rynku konkurencyjnych rozwiązań, pozwala użytkownikowi na łatwą zmianę agenta rozliczeniowego, czyli firmy zajmującej się procesowaniem płatności. – Ma to duże znaczenie w przypadku dużych akceptantów płatności, którzy dzięki temu nie muszą wiązać się na trwale z jednym agentem rozliczeniowym – uważa Grzegorz Wojtenko.

Przeczytajcie także: W aplikacji mBanku będzie można zastrzegać PESEL

Dzięki tokenizacji softpos PinAppAll może znaleźć zastosowanie nie tylko w ładowarkach aut elektrycznych, ale i w komunikacji publicznej. Fintech chwali się dużym wdrożeniem w Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. PinAppAll został tam wdrożony jako sprawdzarka uprawnień do przejazdów, opłaconych kartami bankowymi. Pozwoliło to przewoźnikowi na rezygnację z zakupu dodatkowych urządzeń do kontrolowania uprawnień do przejazdów pociągami.

Softpos PinAppAll znajduje się obecnie w ofercie Credit Agricole, który proponuje go klientom przy współpracy z Elavonem. Polska spółka chwali się także zaawansowanymi projektami wdrożeniowymi na Litwie, Estonii i w Czechach oraz prowadzi rozmowy z dwoma kolejnymi agentami rozliczeniowymi w Polsce i Europie. Jego najpoważniejszym konkurentem w naszym kraju jest Softpos.eu, w którego zainwestował Worldline. Terminale aplikacyjne oferowane są także przez agentów rozliczeniowych, ale najczęściej są to apki budowane przy współpracy z partnerami zewnętrznymi. Takie rozwiązania proponują m.in. ITCARD, PolCard czy Adyen.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies