Przewoźnik udostępnił własną apkę do kupowania biletów kolejowych
Koleje Śląskie poinformowały o udostępnieniu szerokiemu gronu klientów nowej aplikacji mobilnej pod nazwą Kaeśka. Aplikacja dostępna jest na urządzenia z systemem Android i iOS i umożliwia zakup biletów na przejazdy pociągami przewoźnika. Dodatkowo, przez najbliższych kilka tygodni, korzystając z Kaeśki można liczyć na zniżki w wysokości 30 proc. Obecnie średnia ocena aplikacji w Google Play to 3,9 pkt. (na 5 możliwych), a w App Store – 4,2 pkt.
– Prace nad aplikacją trwały od kilkunastu miesięcy. Kaeśka pomyślnie przeszła testy. W ostatnich tygodniach jej funkcjonowanie sprawdzali również pracownicy spółki. Teraz, do jej testowania, zapraszamy pasażerów Kolei Śląskich – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Z 30-proc. zniżką będzie można kupić bilet na pojedynczy przejazd, bilety w ramach specjalnych ofert, jak np. “Świąteczne Koleje Śląskie” czy bilety miesięczne. Promocja nie obejmuje biletów rocznych, biletów w ramach Taryfy Max Bilet, biletów z Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego. Jednocześnie zlikwidowano 10-proc. zniżkę dostępną dotąd w innych internetowych kanałach sprzedaży oraz w biletomatach.
Udostępniając Kaeśkę Koleje Śląskie uległy trendowi polegającemu na tym, że dostawca usługi wprowadza własną aplikację do sprzedaży biletów. Dotychczas poddały mu się niektóre miasta, które wprowadziły apki do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej (np. Warszawa) czy zarządcy transportu publicznego (np. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia). To z jednej strony pozwala uniezależnić się od operatorów aplikacji niezależnych, ale z drugiej strony wymaga ciągłych nakładów na rozwój własnego oprogramowania. Przypomnę, że bilety na przejazdy pociągami Kolei Śląskich można kupić w apkach takich operatorów jak Koleo czy mPay.