Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Czym "handlują" banki w swoich aplikacjach? Przegląd oferty VAS-ów

Najszerszy zestaw VAS-ów w swojej bankowości ma obecnie PKO BP

Choć podstawowa funkcjonalność aplikacji mobilnych i systemów transakcyjnych banków zasadza się na zapewnieniu klientom łatwego dostępu do jego konta i umożliwieniu wygodnego zarządzania środkami, to banki chętnie obudowują swoje serwisy także innymi usługami dodatkowymi, tzw. VAS-ami, czyli value added services. Sporo z nich skupia się na usługach związanych z transportem, a więc umożliwia kupowanie biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania czy przejazdów autostradami, co szczegółowo opisaliśmy tutaj.

Poczesne miejsce w bankowych apkach i serwisach zajmują też ubezpieczenia – ich ofertę przedstawiliśmy w zestawieniu dostępnym tutaj. Te dwie kategorie jednak zdecydowanie nie wyczerpują tematu usług dodatkowych, do których klienci mają dostęp za pośrednictwem bankowości. Poniżej znajdziecie więc kolejny zestaw informacji na temat tego, co na bankowym "bazarku" z VAS-ami znajdziecie w poszczególnych instytucjach.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie czytelników Cashless Pay 2024

Wybiegając nieco w przyszłość, na pierwszym miejscu warto wspomnieć mOkazje zakupy, czyli platformę zakupową w aplikacji mBanku. Jest to jeden z bardziej nietypowych i rozbudowanych VAS-ów. Z perspektywy klientów banku jest to wewnętrzna platforma e-commerce w aplikacji, a jej szczegółowy opis znajdziecie w tekście: W grudniu ruszy nowa platforma mBanku. mOkazje zakupy to m.in. darmowe dostawy i odroczenie płatności.

Przechodząc zaś do znacznie bardziej punktowych rozwiązań, trzeba odnotować, że jedną z powszechniej oferowanych usług jest możliwość doładowania telefonu. Skorzystać z niej mogą klienci Aliora, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, mBanku, Millennium, Nest Banku, Pekao, PKO BP, Pocztowego, Santandera, SGB i VeloBanku. Niektóre banki, jak np. Millennium, umożliwiają też zarejestrowanie za pośrednictwem swojego serwisu karty SIM.

Klienci ING, Millennium, Pekao (w aplikacji PeoPay Kids), PKO BP, Santandera i VeloBanku mogą też bezpośrednio w bankowości kupić doładowania do gier i multimediów. Klienci trzech spośród tych banków – a mianowicie Millennium, PKO BP i VeloBanku – mogą też w łatwy sposób wykupić karty podarunkowe. Takie rozwiązanie ma się też wkrótce pojawić w BNP Paribas.

Bilety do kina w swojej aplikacji oferują klientom Millennium (do sieci Helios) oraz PKO BP (Helios i Multikino). Z kolei Santander umożliwia klientom w ramach swojej bankowości zakup biletów na różne wydarzenia, w ramach współpracy z serwisem Bilety24.

Alerty BIK kupią za pośrednictwem swojego banku klienci Aliora i ING.

Pakiety telemedyczne znajdą w apce swojego banku klienci VeloBanku. Tego typu usługi do niedawna przez IKO i iPKO sprzedawał także PKO BP, ale – jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl – bank zdecydował o wycofaniu ich ze swojej oferty.

Skądinąd nawet po rezygnacji z pakietów telemedycznych oferta VAS-ów w PKO BP jest, zdaje się, najszersza na rynku. Klienci tej instytucji mogą bowiem w swojej bankowości wykupić też takie rzadziej spotykane usługi jak dostęp do Onet Premium, subskrypcję Legimi, usługę "Bezpieczny ekran" (oferującą wsparcie w razie zbicia szybki w smartfonie), usługę "Bezpiecznie w internecie", a nawet kod uprawniający do skorzystania z narzędzia do weryfikacji najemców, dostarczanego przez Simpl.rent.

Listę mniej typowych usług, do których dostęp można mieć za pośrednictwem swojej aplikacji bankowej, dopełnić może usługa dostarczania kwiatów – owoc współpracy Santandera z Pocztą Kwiatową.

Przeczytajcie także: W IKO można też już wnioskować o kredyt hipoteczny

Powyższe zestawienie zbiera VAS-y rozumiane jako produkty i usługi zewnętrznych dostawców, sprzedawane przez banki za pośrednictwem swoich aplikacji i serwisów. Koncept value added services bywa natomiast także rozumiany szerzej i jako VAS-y uznaje się także różne rozwiązania, które banki oferują w swoich aplikacjach, by zadbać o wygodę swoich klientów czy wyróżnić się czymś na tle konkurencji.

W takim rozumieniu odnotować należałoby także m.in. usługę dostępu do administracji publicznej (np. składanie wniosków o 800+ czy Dobry Start), programy lojalnościowe i rabatowe, narzędzia wspierające w zarządzaniu finansami (personal finance management), dostęp do kantoru online, funkcję zarządzania subskrypcjami (dostępna np. w VeloBanku, SGB czy ING), rozwiązania pozwalające agregować i wygodnie opłacać rachunki od różnych dostawców (z szeroką paletą dostawców narzędzia takie działają w Alior Banku i VeloBanku), a także bardziej egzotyczne rozwiązania jak moduł do śledzenia aktywności i monitorowania stanu zdrowia (dla użytkowników zegarków Garmin będących klientami SGB), czy możliwość zadeklarowania w swojej bankowości chęci otrzymywania SMS-ów o oczekujących przesyłkach pocztowych czy woli otrzymywania listów poleconych do skrzynki (to oczywiście Pocztowy).

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies