Rebranding ma odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów oraz wynikać z chęci zaoferowania jeszcze bardziej atrakcyjnego i nowoczesnego wizerunku
Soonly oficjalnie poinformowało o zmianie marki Vivus na Vivigo. O tym, że firma zdecydowała się na rebranding, mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już dziś rano. Teraz podmiot przekazał więcej szczegółów na ten temat.
Jak tłumaczą przedstawiciele Soonly, decyzja o zmianie marki, pod którą podmiot oferuje pożyczki, jest wynikiem strategicznego podejścia do dalszego rozwoju firmy oraz dostosowania wizerunku marki do oczekiwań nowoczesnych klientów. Nazwa ma odzwierciedlać szybkość, mobilność i wygodę, które to mają być fundamentami działania usług podmiotu.
– Vivigo to więcej niż nowa nazwa – to zapowiedź dynamicznego, przyszłościowego kierunku, w którym idziemy jako firma. Połączenie elementu "Viv", znanego naszym klientom, z angielskim ‘GO’, oznaczającym ruch i dostępność, doskonale oddaje naszą misję: zapewnić dostęp do środków zawsze, wszędzie i w każdej chwili. Wystarczy smartfon, który stał się nowym portfelem – wyjaśnia Robert Szcześniewski, prezes Soonly.
Dotychczasowa marka Vivus, według danych Soonly, cieszyła się wysoką rozpoznawalnością – kojarzy ją 84 proc. polskich konsumentów. Brand został wprowadzony na rynek w 2012 r., gdy jeszcze zarządzała nim zarejestrowana na Łotwie firma 4finance. Po przejęciu biznesu przez grupę polskich menedżerów, na czele z Ewą Wernerowicz, przyjęto nazwę Soonly, ale główny produkt, czyli chwilówki, nadal były sprzedawane pod nazwą Vivus. Teraz się to zmieni. Przedstawiciele Soonly podkreślają, że rebranding nie będzie miał żadnych negatywnych konsekwencji dla aktualnych klientów, którzy będą na bieżąco informowani, a zmiana marki nie wpłynie na dotychczasowe warunki i funkcjonalność oferty.
Soonly podzieliło się także swoimi wynikami z 2024 r., podając, że łączna wartość udzielonych pożyczek przekroczyła 4 mld zł, a baza klientów liczy już ponad 2 mln osób. Szczególnym powodem do dumy ma zaś być odsetek pożyczek spłacanych w terminie, który jest na poziomie podobnym do analogicznego wskaźnika w bankach.
Przy okazji warto przypomnieć, że czytelnicy cashless.pl jako pierwsi zobaczyli nowe logo Vivigo. Pisaliśmy o nim bowiem, gdy tylko firma zgłosiła logotyp do Urzędu Patentowego.