Wcześniej, aby to zrobić, należało dzwonić na infolinię lub udać się osobiście do oddziału
mBank wprowadził nowe zasady zmiany numeru telefonu, zarejestrowanego w systemie instytucji. Dotychczas można było to zrobić wyłącznie w oddziale albo przez infolinię. Od kilku dni jest to zaś możliwe także za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Należy w tym celu otworzyć Ustawienia, wybrać zakładkę z danymi osobowymi i zmienić numer telefonu komórkowego.
Nowe zasady ułatwią życie w sytuacji, gdy np. klient posiada służbowy numer telefonu i zmienia pracę, a wraz z nim numer komórki. Ponoć mBank odnotowuje takich przypadków bardzo dużo, a każdy z nich generuje dodatkowy ruch na infollinii.
Jak podało biuro prasowe mBanku, nowe zasady spełaniają wymogi bezpieczeństwa i są zgodne z rekomendacjami Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie monitorowania i skuteczności weryfikacji tożsamości klientów. – Zadbaliśmy o to, aby bardzo mocno zabezpieczyć proces aktywacji aplikacji na urządzeniu. To sprawiło, że właściwie wyeliminowaliśmy aktywacje aplikacji przez oszustów, a ewentualne przypadki takiego działania wpadną do gęstego sita naszego systemu antyfraudowego – czytam w informacji przesłanej przez służby prasowe mBanku.
Numer telefonu podany bankowi jest kluczowy dla zachowania kontroli nad rachunkiem osobistym. Umożliwia odbieranie wiadomości autoryzujących transakcje na koncie. Kilka lat temu plagą stały się sytuacje, gdy po przejęciu loginu i hasła na rachunek ofiary, przestępcy – stosując techniki socjotechniczne – nakłaniali ludzi do potwierdzenia zmiany numeru telefonu w banku na numer kontrolowany przez siebie. Dzięki temu mogli nie tylko wyczyścić rachunek ofiary z oszczędności, ale za jego pomocą zakładać nowe konta czy zaciągać pożyczki.
W rezultacie KNF zaleciła bankom, aby wprowadziły surowsze zasady zmiany numeru telefonu. Większość instytucji ograniczyła możliwość takiej operacji, wymagając od klientów osobistej wizyty w oddziale lub do zmiany numeru za pośrednictwem infolinii.