Obecnie rodzic, aby sprawować nadzór nad finansami dziecka, musi korzystać z internetowego serwisu transakcyjnego iPKO
Jeden z czytelników cashless.pl doniósł, że w aplikacji IKO pojawiła się funkcja zarządzania kontem dziecka. Jest to osobny kontekst, który można wskazać przy wyborze profilu w aplikacji.
Biuro prasowe PKO, w odpowiedzi na nasze pytanie w tej sprawie, potwierdziło, że trwają prace nad udostepnieniem profilu "Finanse dziecka" w apce rodzica. Zapowiedziano także systematyczne udostępnianie kolejnych funkcji dla rodziców w aplikacji IKO. Nie zdradzono jednak, kiedy aktualizacja wprowadzająca te zmiany zostanie udostępniona większej grupie użytkowników. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nie stanie się to w tym roku.
Przypomnę, że PKO to bank, który przecierał szlaki, jeśli chodzi o ofertę bankowości dziecięcej – konta juniorskie wprowadził już w 2013 r. Obecnie na jego ofertę dla najmłodszych klientów, oprócz PKO Konta Dziecka, składa się także PKO Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karta płatnicza oraz aplikacja mobilna PKO Junior i serwis internetowy o tej samej nazwie. Za pomocą tych narzędzi dziecko uczy się stawiać pierwsze kroki w bankowości – sprawdzi stan konta i historię transakcji, zainicjuje wysyłkę przelewu (wewnętrznego lub zewnętrznego), który potwierdza rodzic, czy założy wirtualne skarbonki, w ramach których określi cel, na jaki zbiera pieniądze. Szczegółowy opis konta dziecięcego w PKO BP oraz w konkurencyjnych instytucjach znajdziecie w raporcie cashless.pl "Bankowość dla dzieci".
Oczywiście nadzór nad finansami dziecka sprawuje rodzic. Może kontrolować stan konta, ustala limity przelewów i płatności kartą, określa, z jakich funkcji aplikacji PKO Junior dziecko może korzystać, akceptuje lub odrzuca zainicjowane przez dziecko operacje (przelewy, doładowania telefonu czy definiowanie odbiorców). Zarządza także kartą PKO (może sprawdzić saldo, historię transakcji, zmienić PIN, zablokować lub zastrzec kartę). Może też utworzyć z myślą o dziecku wyzwania, które młody klient podejmie w swojej aplikacji i za które otrzyma odznaki. Te wszystkie funkcje dotychczas były jednak dostępne jedynie w serwisie transakcyjnym iPKO. Dodanie kontekstu dziecka w aplikacji rodzica i możliwość sprawowania nadzoru rodzicielskiego w ten sposób z pewnością będzie istotnym udogodnieniem dla wielu klientów PKO, biorąc pod uwagę, że coraz więcej osób preferuje "bankowanie mobilnie", o czym więcej przeczytacie w tekście: W ciągu roku bankom działającym w Polsce przybyło ponad 2,1 mln mobilnych klientów.