Od teraz w momencie rozpoczęcia parkowania w modelu start/stop aplikacja SkyCash blokuje pieniądze tak, jakby auto miało stać w strefie do końca obowiązywania opłat w danym dniu
SkyCash udostępnił nową wersję swojej aplikacji mobilnej, która zawiera przebudowany moduł do płatności za parkowanie. Zmianę widać od razu po uruchomieniu apki. Dotychczas wszystkie opcje związane z usługą dostępne były za pośrednictwem jednego widgetu na stronie głównej aplikacji. Teraz znalazły się tam aż trzy widgety: mobiParking, mobiParking dla firm oraz mobiParking DCB.
Za pomocą pierwszego z nich za parkowanie mogą płacić klienci indywidualni korzystający z wirtualnej portmonetki SkyCash, a więc doładowujący konto np. Blikiem albo przelewem, oraz ci, którzy do aplikacji podpięli kartę płatniczą. Moduł mobiParking dla firm, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na płatności za parkowanie samochodów firmowych. Natomiast mobiParking DCB przeznaczony jest dla osób pragnących płacić za postój auta w ciężar rachunku za telefon komórkowy.
O ile powyższa zmiana przez większość klientów indywidualnych zapewne zostanie uznana za neutralną, to inaczej może być z drugą nowością dotyczącą sposobu rozliczeń za parkowanie w modelu start/stop. Od teraz po uruchomieniu postoju SkyCash zablokuje kwotę pozwalającą na opłacenie parkowania do końca obowiązywania opłat danego dnia. To oznacza, że jeżeli zechcecie zaparkować auto na przykład w Warszawie ok. godziny 11, operator aplikacji zablokuje prawie 50 zł. Dopiero później, jeśli zakończycie parkowanie wcześniej, odblokuje nadpłaconą kwotę. Na szczęście nie trzeba na to czekać do końca dnia – pieniądze wracają po kilku minutach od zakończenia parkowania.
Takie zasady obowiązują nie tylko tych, którzy do SkyCash podpięli kartę bankową, ale także korzystających z wirtualnej portmonetki. Dotychczas w przypadku takich klientów aplikacja w momencie uruchomienia parkowania blokowała minimalną kwotę płatności w danej strefie, a więc np. za 10 minut postoju. Według nowych zasad parkowanie można jednak rozpocząć, nawet jeśli na koncie posiada się środki niewystarczające na opłacenie postoju do końca działania strefy. W takiej sytuacji aplikacja blokuje całość środków przelanych do wirtualnej portmonetki. Można też ustawić parkowanie za konkretną kwotę, np. 10 zł, czy na konkretny czas, a więc np. 2 godziny. Wówczas aplikacja blokuje kwotę wynikającą z tych limitów.