Nowe rozwiązanie zmniejsza zużycie papieru i jest zgodne z wymogami prawa
Z komunikatu prasowego Credit Agricole wynika, że bank ten wdrożył nowy system do przechowywania ważnych dokumentów na tzw. trwałym nośniku. Dokumenty takie jak np. cenniki czy regulaminy usług dostępne są dla klientów w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca w internetowym serwisie transakcyjnym CA24. Aby do nich zajrzeć, należy wejść do sekcji Wiadomości, do zakładki Moje dokumenty.
Cyfrowy trwały nośnik to system, którego zadaniem jest przesyłanie i przechowywanie ważnych dokumentów, dotyczących wszystkich klientów, takich jak np. nowe regulaminy czy cenniki usług, a także dokumentów wynikających z relacji banku z konkretnym klientem, takich jak aneksy do umów czy same umowy. Większość banków wdrożyła już systemy do przechowywania cyfrowych dokumentów ogólnych, takich jak cenniki i regulaminy.
Problem cyfrowego trwałego nośnika był jednym z najgorętszych tematów w branży bankowej kilka lat temu, gdy zajął się nim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W wyniku prowadzonych przez niego postępowań instytucje zostały zobowiązane do wdrożenia narzędzi zapewniających łatwy dostęp do dokumentów oraz uniemożliwiających ich zmianę po wgraniu na trwały nośnik.
Na rynku pojawiło się kilka technologii i wiele firm dostarczających systemy do cyfrowego trwałego nośnika. Największą popularność zdobyło rozwiązanie o nazwie WORM (Write Once, Read Many, co w języku angielskim oznacza: "zapisz raz, czytaj wiele razy"). W technologii tej specjalizuje się m.in. japońska firma Hitachi, która zaangażowała się w jej promocję w polskim sektorze finansowym. Wiele banków, w tym wspomniany wyżej Credit Agricole, wykorzystuje WORM od Hitachi właśnie. Japońska firma współpracuje przy tym projekcie z OChK (Operator Chmury Krajowej).