Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Odbiór przesyłek nie tylko przez aplikację. DPD zmodernizuje swoje automaty paczkowe

W przyszłym roku firma planuje zainstalować ok. 3 tys. nowych urządzeń paczkowych w nowej specyfikacji

Firma kurierska DPD poinformowała o rozpoczęciu modernizacji swoich automatów paczkowych. Do tej pory przesyłkę z urządzenia DPD można było odebrać lub nadać tylko za pomocą aplikacji mobilnej. Ale operator sieci urządzeń dostrzegł, że nie wszyscy jego klienci chcą korzystać z apki.

Dlatego od teraz instalowane urządzenia wyposażane są w moduł z klawiaturą numeryczną, który pozwala otworzyć skrytkę pocztową za pomocą kodu (przesłanego np. SMS-em czy e-mailem), czyli podobnie jak w automatach paczkowych konkurencji. Jak podaje DPD, do tej pory zainstalowano kilkadziesiąt urządzeń nowego typu, a docelowo wszystkie maszyny mają być wyposażone w ten moduł.

Przeczytajcie także: Weryfikacja tożsamości doradcy bankowego przez apkę dostępna też w VeloBanku

Obecnie DPD obsługuje ok. 8,5 tys. automatów paczkowych. Rok 2024 rok planuje zamknąć liczbą 9 tys. urządzeń. Natomiast w planach na przyszły rok założono instalację kolejnych 3 tys. urządzeń, co ma dać DPD silną, drugą pozycję wśród operatorów automatów paczkowych. Przypomnę, że lider – InPost – ma obecnie ponad 24 tys. paczkomatów.

Mimo że urządzenia DPD będzie można obsługiwać bez użycia aplikacji mobilnej, firma stawia również na jej rozwój. W najbliższych tygodniach mają pojawić się w niej nowe funkcje. Jak podaje DPD, do tej pory jej aplikację pobrało 5,5 mln osób, a aktywnie korzysta z niej (czyli przynajmniej raz w miesiącu) 2,9 mln klientów.

Przeczytajcie także: ING Bank zwiększa limity transakcyjne przelewów Blik

Podczas spotkania prasowego, na którym DPD przedstawiło plany rozwoju, zaprezentowano też wyniki badania zrealizowanego w 11 europejskich krajach wśród małych i średnich firm. Przedsiębiorców zapytano o kluczowe czynniki wpływające na wybór i relacje z kontrahentami.

Okazuje się, że dużą rolę w tych relacjach odgrywają pośrednicy, czyli firmy kurierskie, przy czym dla polskich przedsiębiorców ma to większe znaczenie niż dla firm z zachodniej Europy. Przykładowo, jedną z głównych barier przy wyborze dostawców jest brak elastyczności w wyborze firmy, która zajmie się transportem. 58 proc. europejskich przedsiębiorców wskazało, że chciałoby mieć wpływ na to, która konkretnie firma kurierska dostarcza przesyłki. W przypadku polskich firm ten odsetek wynosi aż 74 proc.

Polskie firmy w większym stopniu niż zachodnie cenią sobie dostawy do automatów paczkowych i innych punktów odbioru. Co trzecia (32 proc.) badana firma z Europy uważa dostawy do tych punktów za bardzo ważne, natomiast w przypadku Polski jest to bardzo istotne dla 41 proc. przedsiębiorców.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies