Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
MC chce zwiększyć liczbę mDowodów do 10 mln. Prowadzi też rozmowy dot. wdrożenia mObywatela przez inne kraje

Startuje kampania informacyjna "mObywatel ma łatwiej", która ma zachęcić do korzystania z rządowej aplikacji

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o starcie nowej kampanii informacyjnej, która ma zachęcać do korzystania z aplikacji mObywatel. Przy okazji spotkania z dziennikarzami wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski wyjawił także, iż toczą się rozmowy dotyczące wdrożenia polskiej apki przez administracje innych krajów. – Podjęliśmy działania, aby mObywatel jako usługa stał się formatem, który może być eksportowany – zdradził wicepremier. W rezultacie opracowana w Polsce aplikacja, a więc kod i pomysł na warstwę graficzną, mogłyby zostać zaimplementowane także w innych krajach, oczywiście "pod marką" państwa wdrażającego to rozwiązanie dla swoich obywateli.

Przeczytajcie także: Pierwszy Ranking największych instytucji pożyczkowych i operatorów BNPL

Krzysztof Gawkowski wskazał, że mObywatel jest bardzo dobrze oceniany przez samych użytkowników, o czym świadczą wysokie noty w sklepach z aplikacjami, przez zewnętrznych ekspertów, czego dowodem są liczne nagrody, ale też przez inne państwa, "które mObywatela nam zazdroszczą". Na pytanie cashless.pl o to, w jakich krajach lokalna wersja naszego mObywatela mogłaby się pojawić, minister cyfryzacji zaznaczył, że rozmowy toczą się w różnych miejscach i na różnych kontynentach, ale na razie woli nie zdradzać szczegółów. – Takie rozmowy odbywamy, czy będą sfinalizowane, to czas pokaże – podsumował minister cyfryzacji.

A jeśli chodzi o wspomnianą kampanię informacyjną, to będzie prowadzona pod hasłem "mObywatel ma łatwiej", a jej celem jest zwiększenie liczby użytkowników aplikacji, w tym – w ciągu kilku miesięcy – wzrost liczby użytkowników mDowodu (dostępnego w apce cyfrowego dokumentu tożsamości) do 10 mln. Resort cyfryzacji chciałby także doprowadzić do wzrostu liczby użytkowników zastrzegających PESEL przez aplikację oraz do spopularyzowania stosunkowo nowej funkcji "Bezpiecznie w sieci".

Przeczytajcie także: MF potwierdza: regulacja ekantorów znajdzie się w ustawie o kryptoaktywach

Obecnie mDowodem posługuje się ponad 8 mln Polaków, 4,7 mln ma cyfrową wersję prawa jazdy, a 4,2 mln aktywowało usługę mPojazd. Ponad 5 mln zdecydowało się zastrzec w aplikacji swój PESEL, a z powiadomień push o zagrożeniach w internecie korzysta 100 tys. osób. MC podało także, że codziennie odnotowuje 600 tys. unikalnych logowań do aplikacji, w której aktualnie udostępnionych jest 19 usług publicznych (a więc i różnego rodzaju dokumentów, i udogodnień, jak zastrzeganie PESEL-u czy ePłatności). Przypomnę, że zgodnie z założeniami strategii cyfryzacji, do 2035 r. w mObywatelu będzie można załatwiać wszystkie kluczowe sprawy urzędowe, a aktywnie korzystać ma z niego 20 mln osób.

Jednocześnie rusza także druga kampania, mająca na celu walkę z dezinformacją. Przygotowane spoty mają uwrażliwić Polaków na konieczność weryfikowania źródeł informacji i zniechęcić do przekazywania niesprawdzonych newsów. W kampanii akcentowane będzie, że celem szerzących dezinformację jest wywoływanie paniki, skłócanie społeczeństwa i ośmieszanie państwa.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies