Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ubezpieczyciele zebrali o 12 proc. więcej składki z OC komunikacyjnego

Choć PZU zanotowało wzrost rok do roku, to traci udział w rynku, goni je druga w stawce Warta, która poprawiła swój wynik o 14 proc. W pierwszej dziesiątce liderem wzrostu jest zaś Uniqa

Ubezpieczyciele komunikacyjni działający na polskim rynku zebrali w trzech kwartałach tego roku 13,44 mld zł składek z OC – wynika z danych UFG. Jest to wynik o prawie 12 proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce ubezpieczycieli zbierających najwięcej składki tylko Compensa odnotowała przypis gorszy niż przed rokiem (832 mln zł składki względem 846 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r.), a wynik Link4 utrzymał się na niemal tym samym poziomie (599 mln zł vs 596 mln zł). Wszyscy inni ubezpieczyciele z top 10 urośli o co najmniej 5 proc. Liderem wzrostu w tym gronie okazała się Uniqa, która rok do roku zebrała o prawie 35 proc. składki więcej i z wynikiem 1,27 mld zł plasuje się na 4. pozycji wśród największych ubezpieczycieli.

Przeczytajcie także: bolttech przejął polskie Luxtrade

Kolejność pierwszej trójki pozostaje od lat niezmienna, aczkolwiek warto odnotować, że PZU rosło mniej dynamicznie (7 proc. wzrostu) niż Warta (14 proc.) i Ergo Hestia (12 proc.). W rezultacie, choć nasz narodowy ubezpieczyciel nadal zajmuje pierwsze miejsce na podium, to zaczyna już czuć oddech Warty na karku. Od stycznia do września PZU zebrało 3,34 mld zł składki z ubezpieczenia OC komunikacyjnego (co daje mu 24,8 proc. udziału w rynku, a rok wcześniej 25,9 proc.), Warta zebrała 2,96 mld zł (22 proc. udziału), a Ergo Hestia 2,2 mld zł (16,4 proc. udziału).

Istotną poprawę wyniku wypracował Allianz, który zebrał 327 mln zł składki z OC, co oznacza wzrost o prawie 23 proc. względem rezultatu po III kw. 2023 r. Na ścieżce wzrostu, po wielu kwartałach spadków, utrzymuje się też Generali z wynikiem w wysokości 370 mln zł (17 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej).

Przeczytajcie także: Więcej samoobsługi w Generali

Wśród mniejszych ubezpieczycieli nadal dynamicznie rośnie insurtech Trasti – podmiot zebrał ponad 155 mln zł składki, czyli o prawie 87 proc. więcej niż przed rokiem. PKO Ubezpieczenia, które w I kw. 2023 r. wprowadziło nowy produkt komunikacyjny PKO Moto, wypracowuje na nim coraz lepszy wynik – w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zebrano ponad 107 mln zł (to o 77 proc. więcej niż rok wcześniej). Klientów zdobywa też Dallbogg, który także debiutował na naszym rynku w I kw. 2023 r. Podmiot zebrał w ciągu minionych trzech kwartałów prawie 87 mln zł składki z OC (rok wcześniej było to zaledwie nieco ponad 8 mln zł).

Dalej hamuje natomiast wynik wefoxa – przypis insurtechu wyniósł w analizowanym okresie 131,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 162,2 mln zł (spadek prawie 19 proc.). Warto przypomnieć, że wefox postanowił pozbyć się polskiego biznesu – przejmie go czeski ubezpieczyciel Direct, pod warunkiem uzyskania odpowiednich zgód.

A na wykresie poniżej zobrazowany został wyliczony na podstawie danych UFG udział poszczególnych ubezpieczycieli w rynku OC komunikacyjnego. Po kliknięciu w karty wykresu, można porównać zmiany jakie zaszły w okresie między III kw. 2024 r. a III kw. 2023 r.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies