Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao liderem wzrostu pod względem umów na dostęp do bankowości internetowej. W kilku bankach duże spadki 

Najwięcej umów na dostęp do bankowości internetowej podpisali klienci PKO, Pekao i Santandera

W III kw. 2024 r. ankietowane przez cashless.pl banki miały blisko 46,9 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej. To o 285 tys. więcej niż w II kw. tego roku (+0,6 proc.) i wzrost o 742 tys. w porównaniu z analogicznym kwartałem 2023 r. (+1,6 proc.).

Przeczytajcie także:  W III kw. 2024 r. zbliżeniowo Blikiem najchętniej płacili klienci PKO BP i Millennium

Największą liczbą takich umów w III kw. br. – prawie 10,7 mln – może pochwalić się PKO BP. To wzrost o 77 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem (+0,7 proc.) i o 275 tys. względem III kw. 2023 r. (+2,6 proc.). Ponad 5,4 mln klientów Banku Pekao, dzięki podpisaniu stosownej umowy, może korzystać z usług banku przez internet. W III kw. br. liczba umów była wyższa o 97 tys. w porównaniu z II kw. br. (+1,8 proc.) i o prawie 403 tys. w zestawieniu z III kw. ubiegłego roku (+8 proc.). To najwyższy wzrost w skali roku zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i procentowo.

Podium zaś zamyka Santander Bank z liczbą prawie 4,7 mln umów na dostęp do bankowości internetowej. Bank poprawił wynik o 57 tys. umów względem II kw. br. (+1,2 proc.) i o prawie 79 tys. w skali roku (+1,7 proc.).

Przeczytajcie także:  Prawie 550 mln przelewów mobilnych w trzecim kwartale

Ale są też banki, w których liczba umów na dostęp do bankowości internetowej spadła. BNP Paribas odnotował spadek aż o 120 tys. umów w porównaniu z II kw. br. (-4,9 proc.) i o 258 tys. w zestawieniu z III kw. 2023 r. mBank kwartalnie stracił nieznacznie, natomiast w porównaniu z III kw. zeszłego roku blisko 257 tys. umów. Spadek liczby umów w skali roku odnotowały też banki Credit Agricole, Pocztowy i Nest Bank.

Liczba umów na dostęp do bankowości internetowej mówi, ile potencjalnie klientów może korzystać z usług bankowych przez internet. Ile faktycznie obsługiwało się w ten sposób w III kw. 2024 r., pokażemy w kolejnej analizie.

 

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies