Zamiast formularzy na papierze, przesyłanych pocztą, klienci wypełnią kwestionariusz online i potwierdzą tożsamość moimID
Generali poinformowało o szeregu zmian, dzięki którym więcej spraw związanych z ubezpieczeniami można załatwiać samoobsługowo. Nowości dotyczą zarówno agentów, jak i pośredników.
Dla klientów najistotniejsza zmiana dotyczy ubezpieczeń na życie. Przy takich umowach muszą zostać ocenieni zgodnie z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (AML). Do tej pory ubezpieczyciel wysyłał do nich tradycyjne listy z formularzem, który musieli wypełnić i odesłać – również tradycyjną pocztą. Dzięki nowemu narzędziu klienci mogą aktualizować swoje dane przez formularz online, a tożsamość potwierdzą za pomocą mojegoID.
Z kolei agenci mogą obecnie łatwiej modyfikować umowy ubezpieczeń na życie. Rozszerzenie zakresu umowy czy podniesienie sumy ubezpieczenia nie wymaga już angażowania działu obsługi po stronie ubezpieczyciela. Wszelkie dyspozycje klientów w tym zakresie agent samodzielnie wprowadza w systemie.
Usprawniono także m.in. rejestrację sprzedaży pojazdu w ubezpieczeniach komunikacyjnych – agent może każdą operację zmiany właściciela pojazdu zarejestrować samodzielnie, również w sytuacjach, gdy kupujacym jest obcokrajowiec lub PESEL nabywcy nie jest znany.
Inne ułatwienie dotyczy zaś leasingów, dealerów i zarządzających flotami. W razie potrzeby wystawienia zielonej karty, czyli dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC, wymaganego w niektórych krajach, nie trzeba już prosić o taki druk i go wypełniać. Pośrednicy z firm leasingowych czy dealerzy mogą już samodzielnie generować takie certyfikaty w systemie oraz pobierać ich duplikaty. Wcześniej takie rozwiązanie wprowadzono już dla multiagencji.