W ramach partnerstwa m.in. wdrożono tokeny sieciowe, które zwiększają bezpieczeństwo i wygodę transakcji
Adyen informuje o rozszerzenia strategicznego partnerstwa z Zalando, internetowym sklepem oferującym odzież różnych marek. Rozwój współpracy ma polegać na umocnieniu roli Adyen jako jednego z partnerów płatniczych Zalando na 15 rynkach europejskich, a także na przydzieleniu mu roli wyłącznego partnera dla wybranych metod płatności, jak np. w przypadku kart płatniczych we Francji czy systemu Bancontact w Belgii.
Jak zaznaczono w komunikacie prasowym, jedną z kluczowych innowacji w ramach partnerstwa jest wdrożenie tokenów sieciowych. Są to bezpieczne zamienniki tradycyjnych numerów kart płatniczych, które nie zawierają wrażliwych danych oraz są zaprojektowane w celu poprawy wskaźników autoryzacji. Adyen podkreśla, że korzystając z tokenów zamiast tradycyjnych numerów kart, Zalando zyskuje na zmniejszeniu liczby niezamierzonych anulowań transakcji oraz na zwiększonym zadowoleniu klientów. Dzięki rozwiązaniu Adyen klienci nie są przekierowywani do zewnętrznych dostawców, co daje odczucie większej płynności procesu płatności.
– Jesteśmy bardzo dumni z długoterminowego partnerstwa z Zalando i z niecierpliwością czekamy na dalszą optymalizację wydajności 3D Secure w ramach PSD2 oraz na kontynuację ogólnego doskonalenia procesu płatności online – powiedziała Hella Fuhrmann, Country Manager DACH w Adyen.