Nowa platforma Aliora zastąpi wysłużony system BusinessPro
Kilka dni temu rozpoczęły się testy family and friends nowej platformy do obsługi klientów biznesowych Aliora. Przenoszenie produktów i usług pozostałych obsługiwanych przez siebie firm bank planuje rozpocząć w I lub II kw. przyszłego roku. Natomiast zakończenie migracji i pełne wdrożenie systemu planowane jest na przełomie 2025 i 2026 r.
Nowa platforma obejmuje internetowy system transakcyjny Alior Business a także aplikację mobilną Alior Business Mobile. Rozwiązanie, powstające we współpracy z krakowskim Comarchem, zastąpi leciwy, obecnie używany przez klientów firmowych Aliora system BusinessPro. – Nowa bankowość cyfrowa jest rozwiązaniem uniwersalnym i umożliwi obsługę zarówno mikroprzedsiębiorców, małych i średnich firm oraz korporacji – powiedział serwisowi cashless.pl Rafał Zając, dyrektor departamentu bankowości cyfrowej klienta biznesowego w Aliorze.
Zdaniem przedstawiciela banku nowy system umożliwi przedsiębiorcom m.in. łatwą wymianę dokumentacji kredytowej czy posprzedażowej, korzystanie z zaawansowanych modułów finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych, e-sklepu oraz analiz. Nowa bankowość zapewni również intuicyjny interfejs oraz duże możliwości personalizacji pod indywidualne potrzeby użytkowników. – W kolejnych etapach projektu planujemy również udostępnić przedsiębiorcom możliwość realizowania płatności w oparciu o kody Blik oraz przelewy na telefon – powiedział Rafał Zając.
O rozpoczęciu prac nad nową platformą do obsługi klientów firmowych Alior informował w połowie ubiegłego roku. W serwisie cashless.pl pisaliśmy o tym w tekście Alior przygotowuje nową bankowość elektroniczną dla firm. System kolejnej generacji zacznie działać za rok.