Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior źle sprzedawał ubezpieczenia. KNF nałożyła na bank 300 tys. zł kary

Decyzja KNF jest ostateczna i prawomocna, a kara została złagodzona na mocy zawartego z bankiem układu

Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o nałożeniu na Alior Bank kary pieniężnej w wysokości 300 tys. zł. Zastrzeżenia nadzorcy dotyczyły nieprawidłowego przeprowadzania analizy wymagań i potrzeb klientów przy oferowaniu im ubezpieczeń.

Przeczytajcie także: PZU zamknie dwa TUW-y

Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń podmiot sprzedający polisy jest zobowiązany przed zawarciem umowy ubezpieczenia określić na podstawie informacji uzyskanych od klienta jego wymagania i potrzeby oraz podać w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym. Chodzi o to, aby klient mógł podjąć świadomą decyzję o zakupie. W ocenie KNF takiej analizy potrzeb nie przeprowadzano właściwie przy oferowaniu czterech produktów ubezpieczeniowych powiązanych z kredytami. Mowa o ubezpieczeniu na wypadek zgonu, całkowitej niezdolności do pracy lub trwałego inwalidztwa powiązanych z umową kredytu, w których ochronę zapewniała Europa Ubezpieczenia. A także o trzech polisach od PZU: ubezpieczeniu na życie i ubezpieczeniu budynku do kredytu hipotecznego oraz ubezpieczeniu na życie do kredytu gotówkowego. Do naruszeń dochodziło w okresie od 1 października 2018 r. do 26 października 2021 r.

Przeczytajcie także: Banki przyniosły ubezpieczycielom 3,3 mld zł składki

Wydanie decyzji zostało poprzedzone zawarciem z Aliorem układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Było to możliwe, ponieważ bank przedstawił Komisji wszystkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia, a także usunął stan niezgodności z prawem, przyjmując prawidłowe zasady analizy wymagań i potrzeb klientów. Dzięki temu kara została obniżona o 50 proc.

Decyzja zawierająca ustalenia układu jest ostateczna i prawomocna, co oznacza, że bankowi nie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy ani do wniesienia skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies