Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Alior źle sprzedawał ubezpieczenia. KNF nałożyła na bank 300 tys. zł kary

Decyzja KNF jest ostateczna i prawomocna, a kara została złagodzona na mocy zawartego z bankiem układu

Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o nałożeniu na Alior Bank kary pieniężnej w wysokości 300 tys. zł. Zastrzeżenia nadzorcy dotyczyły nieprawidłowego przeprowadzania analizy wymagań i potrzeb klientów przy oferowaniu im ubezpieczeń.

Przeczytajcie także: PZU zamknie dwa TUW-y

Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń podmiot sprzedający polisy jest zobowiązany przed zawarciem umowy ubezpieczenia określić na podstawie informacji uzyskanych od klienta jego wymagania i potrzeby oraz podać w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym. Chodzi o to, aby klient mógł podjąć świadomą decyzję o zakupie. W ocenie KNF takiej analizy potrzeb nie przeprowadzano właściwie przy oferowaniu czterech produktów ubezpieczeniowych powiązanych z kredytami. Mowa o ubezpieczeniu na wypadek zgonu, całkowitej niezdolności do pracy lub trwałego inwalidztwa powiązanych z umową kredytu, w których ochronę zapewniała Europa Ubezpieczenia. A także o trzech polisach od PZU: ubezpieczeniu na życie i ubezpieczeniu budynku do kredytu hipotecznego oraz ubezpieczeniu na życie do kredytu gotówkowego. Do naruszeń dochodziło w okresie od 1 października 2018 r. do 26 października 2021 r.

Przeczytajcie także: Banki przyniosły ubezpieczycielom 3,3 mld zł składki

Wydanie decyzji zostało poprzedzone zawarciem z Aliorem układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Było to możliwe, ponieważ bank przedstawił Komisji wszystkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia, a także usunął stan niezgodności z prawem, przyjmując prawidłowe zasady analizy wymagań i potrzeb klientów. Dzięki temu kara została obniżona o 50 proc.

Decyzja zawierająca ustalenia układu jest ostateczna i prawomocna, co oznacza, że bankowi nie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy ani do wniesienia skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies