Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
IKO lajt. Nowa aplikacja jednym z filarów zaprezentowanej dzisiaj strategii PKO BP

IKO lajt będzie działać równolegle z tradycyjną apką IKO, i będzie przeznaczona do obsługi klientów, którzy nie mają rachunku w PKO BP

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Szymon Midera, prezes PKO BP wraz ze współpracownikami, zaprezentował strategię zarządzanego przez siebie banku na lata 2025-2027. Po jej zrealizowaniu PKO ma być odporne na niektóre zmiany zachodzące na świecie i w Polsce, w tym związane z zachowaniem klientów. Strategia ma siedem filarów, a na pierwszym miejscu wymieniono pozyskiwanie nowych klientów, których docelowo ma być 15 mln.

Jednym ze sposobów na ich przekonanie do korzystania z usług banku ma być zupełnie nowa aplikacja mobilna, którą można nazwać IKO lajt. Apka będzie działać równolegle z obecnie dostępną IKO. Z tym że o ile IKO przeznaczona jest dla klientów, którzy posiadają rachunek w PKO BP, to IKO lajt będzie kierowana do tych, którzy konta w tej instytucji nie posiadają. – Potrzebujemy nowoczesnej superaplikacji, by wyjść poza schemat. Będzie ona oknem do budowania szybkiej i miękkiej relacji z użytkownikami, których później będziemy mogli konwertować na klientów PKO – powiedział Szymon Midera.

Przeczytajcie także: Blik już jest dostępny w aplikacji Revolut

Koncepcja pozyskiwania nowych klientów za pośrednictwem aplikacji mobilnej w PKO nie jest nowa. W serwisie cashless.pl pisaliśmy o niej już w 2022 r. w tekście: IKO nie tylko dla klientów banku. Teraz za pomocą aplikacji można zaciągać pożyczki bez rachunku w PKO. Wówczas jednak pomysł polegał na tym, by klienci nieposiadający wcześniej relacji z bankiem mogli zakładać IKO i używać apki do różnych czynności takich jak np. kupowanie biletów, zaciąganie pożyczek itd.

Okazało się jednak, że takie rozwiązanie ma swoje wady i ograniczenia, np. brak możliwości sprzedawania wielu produktów bez weryfikacji tożsamości klientów zgodnie z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. IKO lajt ma więc ten problem rozwiązywać. Nowa apka będzie przypominać trochę takie rozwiązania jak SkyCash czy mPay, dostępnym w niej źródłem pieniądza będzie mogła być np. podpięta karta płatnicza dowolnego wydawcy. Za pomocą IKO lajt będzie można korzystać z tzw. wartości dodanych (np. zakup biletów, doładowań, ubezpieczeń, itd.). Bank liczy, że docelowo użytkowników IKO lajt zachęci do założenia rachunku i korzystania z tradycyjnego IKO.

Przeczytajcie także: Zalecenia UOKiK-u dla instytucji płatniczych

Jeśli chodzi o pozostałe filary nowej strategii, to PKO chce tworzyć nowe "ekosystemy", choć chyba nie będzie to miało nic wspólnego z ekologią. Chodzi np. o "ekosystem nieruchomości" z cyfrową hipoteką na czele. Trzecim filarem będą oszczędności – bank chce zwiększyć swój udział w tym obszarze z 25 proc. na 27 proc. PKO przeprowadzi też transformację sieci oddziałowej, poprzez zwiększenie placówek bezgotówkowych oraz unowocześnienie pozostałych.

Udział w finansowaniu biznesu ma wzrosnąć z 16,5 proc. do 18 proc. Bank chce też zdobyć 20 proc. udziału w finansownaiu transformacji energetycznej. PKO będzie też kontynuować ekspansję zagraniczną poprzez wejście w postaci oddziału lub przedstawicielstwa do dziewięciu nowych krajów, w tym Rumunii, gdzie placówka ma być otwarta lada moment.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies