Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro rezygnuje z PayU Express. To koniec pay by linka nowej generacji

Allegro rezygnuje z PayU Express ze względu na nikłe zainteresowanie tą usługą wśród swoich klientów

Operator platformy allegro.pl poinformował, że 23 października 2024 r. wyłączy funkcję realizacji płatności za pośrednictwem usługi PayU Express. – Z naszych danych wynika, że kupujący rzadko korzystają z PayU Express i nie używają usługi do szybkiego opłacania zakupów – pisze do swoich klientów Allegro. I radzi tym, którzy jeszcze korzystają z tego rozwiązania, aby zaczęli używać konkurencyjnych metod płatniczych, takich jak karta płatnicza, Blik lub Allegro Pay.

Przeczytajcie także: PayU umożliwi zakładanie konta przez mObywatela

PayU Express to usługa wprowadzona na rynek przez PayU w 2013 r. Wówczas była promowana jako przelew pay by link nowej generacji. Pozwalała na płatności w e-commerce tzw. jednym kliknięciem. Wcześniej jednak bank, którego klient chciałby z tego rozwiązania skorzystać, musiał przeprowadzić prace integracyjne z PayU. Podobnie jak sklep internetowy, który chciałby zaoferować nowe narzędzie kupującym. Wówczas po jednorazowej aktywacji PayU Express użytkownik mógł płacić do wysokości określonych limitów bez konieczności dodatkowej autoryzacji transakcji.

Niestety, jak się okazało, na integrację z PayU zdecydowało się niewiele banków. Z informacji dostępnych na stronie operatora wynika, że były to: Alior, BNP Paribas, mBank i Pekao. Jeszcze gorzej było od strony akceptującej nowe narzędzie. Na udostępnienie przelewu nowej generacji zdecydowało się jedynie allegro.pl. Zatem wycofanie się tej firmy z przyjmowania płatności za pośrednictwem PayU Express oznacza definitywny koniec usługi. Dla pewności pytam jeszcze o to biuro prasowe PayU. Gdy otrzymam komentarz, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.

Przeczytajcie także: Banki w środku afery związanej z Legimi

Moment, w którym PayU wprowadziło swój pay by link nowej generacji, był idealny, by to rozwiązanie zostało chętnie przyjęte przez e-commerce. Rynek szukał bowiem wówczas narzędzia przyspieszającego płatności w internecie. Dostępne wtedy metody z dzisiejszej perspektywy były mało wygodne i generowały w dużym stopniu zjawisko tzw. porzuconego koszyka, gdy klient rezygnował z zakupów w momencie wykonania transakcji. Mowa o tradycyjnych pay by linkach czy kartach płatniczych, których dane trzeba było podawać przy każdych zakupach.

Jednak swój pomysł na rozwiązanie tego problemu znalazło wtedy kilka innych firm. Pojawiła się funkcja zapamiętania danych karty, co ułatwiło szybkie płatności mastercardami i visami. Na rynku zadebiutowały także cyfrowe portfele takie jak Apple Pay czy Google Pay. Najwięcej zamieszania na naszym podwórku wywołał natomiast Blik, który pojawił się w 2015 r. i zrewolucjonizował sposób płacenia za zakupy e-commerce w Polsce.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies