Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Fundacja Polska Bezgotówkowa: Polacy lubią, gdy mogą wybrać metodę płatności

Blisko 70 proc. Polaków docenia możliwość wyboru sposobu płatności w sklepach i punktach samoobsługowych, a co trzeci w datkomatach organizacji charytatywnych

Z okazji trwającego od 14 do 22 października Tygodnia Płatności Bezgotówkowych Fundacja Polska Bezgotówkowa (inicjator wydarzenia) przeprowadziła sondaż, w którym zapytała konsumentów, jak oceniają możliwość wyboru formy płatności.

Przeczytajcie także: PayPo wprowadzi możliwość zakładania konta przez mObywatela

Siedmiu na dziesięciu ankietowanych pozytywnie ocenia możliwość wyboru sposobu płatności w sklepach i punktach samoobsługowych. Dostęp do różnych rozwiązań płatniczych w komunikacji publicznej chwali 62 proc., w urzędach miejskich i gminach wiejskich 61 proc., a w strefach parkingowych 58 proc. respondentów.

Wybór cyfrowych form płatności pozytywnie postrzegany jest też w maszynach vendingowych (53 proc.), recyklomatach (45 proc.), stacjach ładowania samochodów elektrycznych (38 proc.) oraz datkomatach organizacji charytatywnych i kościołów (34 proc.).

Przeczytajcie także: Allegro wycofuje się z pomysłu sprzedaży alkoholu

Z badania Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika też, że 61 proc. ankietowanych postrzega płatności cyfrowe jako przyjazne środowisku, ponieważ generują mniejsze zużycie papieru, energii i niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu do produkcji, transportu i obsługi pieniądza tradycyjnego. Badanie zrealizowane w październiku 2024 r. na próbie 1040 dorosłych Polaków.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies