Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blik chce uodpornić klientów na oszustwa. Udostępnił grę edukacyjną "Nie ze mną te numery"

Najlepsi gracze, oprócz wiedzy, mogą zdobyć także nagrody, w tym czeki Blik o wartości 500 zł

Blik przygotował interaktywną grę edukacyjną, za pomocą której chce zwiększać świadomość zagrożeń w sieci. W przystępnej formule gry dostępnej w przeglądarce internetowej chce uczyć, jak rozpoznawać próby oszustwa, i wzmacniać czujność. Oprócz zdobywania wiedzy gracze mogą powalczyć także o nagrody.

Przeczytajcie także: KNF wezwał fintechy na naradę

Aby zagrać w grę "Nie ze mną te numery", należy wejść na stronę https://niezemnatenumery.pl/. Tam gracz wcieli się w postać, która będzie musiała podejmować decyzje, rodem z codziennego życia, np. jak zareagować na prośbę od znajomego o podanie kodu Blik, czy odpowiedzieć na SMS o dopłacie do paczki albo o opóźnionej fakturze. Można też sięgnąć do bazy wiedzy, w której znajdują się informacje na temat oszustw takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing.

Za poprawne identyfikowanie cyberzagrożeń gracz otrzymuje punkty. Osoby, które osiągną wynik na poziomie co najmniej 90 proc. punktów, mogą odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które jest przepustką do rywalizacji o nagrody. Konkurs potrwa do 5 listopada, a do wygrania są m.in. czeki Blik o wartości 500 zł, vouchery do drogerii oraz bilety do kina.

Przeczytajcie także: Santander zapowiada wprowadzenie nowych funkcji Blika

Twórcy gry podkreślają, że Blik to jedna z najbezpieczniejszych metod płatności w internecie i sklepach stacjonarnych. Jednak oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu Blik w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Dlatego za cel postawiono sobie edukowanie i zwiększanie czujności użytkowników internetu na cyberzagrożenia. – Zależy nam na tym, aby gracze ćwiczyli w kontrolowanych warunkach reagowanie na próby oszustwa i tym samym zwiększali swoją czujność na podobne sytuacje w życiu codziennym – wyjaśnia Wioletta Kokosza, senior digital manager w Blik.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies