Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
BNP Paribas sięga po sztuczną inteligencję, by proponować klientom produkty, których naprawdę potrzebują

Mowa o technologii BaseModel.ai dostarczanej przez firmę Synerise

Bank BNP Paribas poinformował o wdrożeniu BaseModel.ai – technologii sztucznej inteligencji oferowanej przez firmę Synerise. Rozwiązanie umożliwia przekształcenie surowych danych o klientach w uniwersalne profile behawioralne. To z kolei ma pozwolić bankowi lepiej rozumieć rzeczywiste potrzeby klientów i oferować spersonalizowane produkty i usługi tylko wtedy, kiedy są one potrzebne. 

Przeczytajcie także:  Cinkciarz wytacza ciężkie działa. Zaskarży mBank i BPS na 2 mld zł

Profil behawioralny powstaje na podstawie historii relacji klienta z bankiem. Technologia BaseModel.ai umożliwia identyfikowanie klientów zainteresowanych inwestycjami, produktami oszczędnościowymi, kredytami gotówkowymi czy rozwiązaniami ESG. Dzięki niemu klienci mają być mniej narażeni na bankowy tzw. spam, a więc oferowanie produktów, którymi nie są zainteresowani. Przykładowo, bank nie powinien zaproponować kredytu komuś, kto ma nadwyżki finansowe i poszukuje raczej produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych. Bank podkreśla, że wdrożenie tej technologii może zoptymalizować też koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych.

Przeczytajcie także:  Polska bankowość w liczbach zebranych przez cashless.pl. Podsumowanie II kw. 2024 roku

Jak informuje BNP Paribas, niedawno zakończyła się faza testowa tego rozwiązania, która potwierdziła jego skuteczność. W pierwszej kolejności BaseModel.ai będzie wykorzystywany do analizy i prognozy zachowań klientów indywidualnych, ale bank planuje rozszerzyć zastosowanie tej technologii również na małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klientów korporacyjnych.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies