Mowa o technologii BaseModel.ai dostarczanej przez firmę Synerise
Bank BNP Paribas poinformował o wdrożeniu BaseModel.ai – technologii sztucznej inteligencji oferowanej przez firmę Synerise. Rozwiązanie umożliwia przekształcenie surowych danych o klientach w uniwersalne profile behawioralne. To z kolei ma pozwolić bankowi lepiej rozumieć rzeczywiste potrzeby klientów i oferować spersonalizowane produkty i usługi tylko wtedy, kiedy są one potrzebne.
Profil behawioralny powstaje na podstawie historii relacji klienta z bankiem. Technologia BaseModel.ai umożliwia identyfikowanie klientów zainteresowanych inwestycjami, produktami oszczędnościowymi, kredytami gotówkowymi czy rozwiązaniami ESG. Dzięki niemu klienci mają być mniej narażeni na bankowy tzw. spam, a więc oferowanie produktów, którymi nie są zainteresowani. Przykładowo, bank nie powinien zaproponować kredytu komuś, kto ma nadwyżki finansowe i poszukuje raczej produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych. Bank podkreśla, że wdrożenie tej technologii może zoptymalizować też koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych.
Jak informuje BNP Paribas, niedawno zakończyła się faza testowa tego rozwiązania, która potwierdziła jego skuteczność. W pierwszej kolejności BaseModel.ai będzie wykorzystywany do analizy i prognozy zachowań klientów indywidualnych, ale bank planuje rozszerzyć zastosowanie tej technologii również na małe i średnie przedsiębiorstwa oraz klientów korporacyjnych.
Fot. Maciej Bednarek