Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klarna we współpracy z Adyen rozszerza ofertę płatności odroczonych w sklepach stacjonarnych

Każdy sklep stacjonarny, posiadający terminal płatniczy zarządzany przez Adyen, może oferować klientom płatności odroczone od Klarny

Jak poinformowały dziś zagraniczne media, Klarna, szwedzka firma specjalizująca się w płatnościach odroczonych, i agent rozliczeniowy Adyen wprowadziły nowe rozwiązanie oparte na kodzie QR. Dzięki niemu sprzedawcy stacjonarni, korzystający z terminali płatniczych zarządzanych przez Adyen (blisko 450 tys. urządzeń na świecie), będą mogli w łatwy sposób zaoferować swoim klientom płatności odroczone od Klarny.

Przeczytajcie także: Łukasz Dwulit z Klarny: przez najbliższe lata chcemy co roku podwajać nasz biznes w Polsce

Informację potwierdził przedstawiciel Klarny. – To kolejny etap współpracy z Adyen, który pozwoli nam szerzej zaoferować płatności odroczone w sklepach stacjonarnych – powiedział serwisowi cashless.pl Matthieu Bondu, Business Development Lead CEE w Klarnie.

Klarna już od wielu lat współpracuje z Adyenem, ale do tej pory partnerstwo skupiało się na ofercie BNPL (buy now pay later, czyli kup teraz, zapłać później) w e-commerce. Nowe rozwiązanie, oparte na kodzie QR, ma usprawnić proces zakupowy w sklepach stacjonarnych. Płatności odroczone od Klarny dostępne są już w niektórych tradycyjnych placówkach handlowych. W Polsce fintech współpracuje m.in. z sieciami Wojas, Ryłko, H&M czy Sizeer.

– Dzięki współpracy z Adyenem każdy sklep, posiadający terminal płatniczy zarządzany przez tego agenta rozliczeniowego, może już zaoferować klientom płatności odroczone – mówi Matthieu Bondu. I dodaje, że Klarna prowadzi rozmowy również z innymi agentami rozliczeniowymi działającymi w Polsce na temat wprowadzenia płatności odroczonych na ich terminalach.

Przeczytajcie także: Kończy się historia znanego także w Polsce fintechu Kevin. Bank Litwy cofnął mu licencję

Klarna poinformowała też o wygraniu przetargu na obsługę płatności odroczonych dla gości Airbnb. Dzięki tej współpracy klienci tej platformy będą mogli zapłacić za najem krótkoterminowy w trzech nieoprocentowanych ratach. Żeby zapłacić, należy podpiąć kartę debetową lub kredytową do aplikacji Klarny. Środki z karty zostaną pobrane od razu na poczet pierwszej raty, zaś pozostałe dwie raty zostaną ściągnięte w ciągu 60 dni (co 30 dni każda), a użytkownik przed każdą pobraną płatnością otrzyma powiadomienie. Za pośrednictwem Klarny goście korzystający z Airbnb mogą też zapłacić za rezerwację w całości, w momencie jej dokonywania.

Klarna jest partnerem Airbnb na 25 rynkach. W Europie Środkowo-Wschodniej, poza Polską, firma oferuje płatności odroczone za noclegi także w Czechach, Rumunii i na Węgrzech, jej oferta dostępna jest m.in. też w Stanach Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies