Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Marketplace mBanku dostaje skrzydeł? W pilotażu "mOkazje zakupy" może uczestniczyć już pół miliona klientów

Na koniec roku usługa ma być dostępna dla wszystkich klientów mBanku, którzy skorzystają z oferty obejmującej ponad 1,5 mln produktów

mBank poinformował, że rozpoczęła się druga faza pilotażu usługi mOkazje zakupy. Do marketplace’u w aplikacji banku ma już dostęp pół miliona klientów instytucji. Bank podaje, że od momentu startu projektu zakładkę otwarto ponad milion razy. Rośnie też dzienna liczba wejść. mBank ujawnił, że we wrześniu jest ich już o 30 proc. więcej niż w sierpniu. – Część z tych wizyt zakończyła się zamówieniem produktu i wystawieniem pozytywnej opinii – napisano w nadesłanej do redakcji informacji prasowej. Instytucja nie podaje jednak, ile osób zdecydowało się kupić towary oferowane w aplikacji.

Przeczytajcie także: Na stronie Revoluta pojawiły się informacje o płatnościach Blik

mOkazje zakupy to usługa przygotowywana przez mBank wspólnie ze sklepem internetowym Morele. Dzięki niej można zamawiać produkty i płacić za nie bezpośrednio w bankowości mobilnej. Pilotaż platformy zainicjowano w czerwcu 2024 r., przyznając do niej dostęp 50 tys. wybranym klientom banku i oferując im 150 produktów. Lista towarów zmienia się raz w tygodniu i ma być stopniowo uzupełniana.

Co najchętniej kupują klienci mBanku? Najczęściej wybierają produkty z kategorii Supermarket. To m.in. artykuły spożywcze i środki do utrzymania czystości. Zainteresowaniem cieszy się także dział Małe AGD (urządzenia kuchenne, naczynia i różnego rodzaju akcesoria z tej kategorii) oraz Zabawki i dziecko. Na podobnym poziomie sprzedaży są produkty z kategorii Sport i turystyka oraz Komputery. Natomiast hitem sprzedażowym są kawy i saturatory.

Przeczytajcie także: Jest lista oczekujących na kartę Allegro Pay

– Pracujemy z Morele nad rozszerzeniem listy kategorii, zgodnie z tym co podoba się naszym klientom. Chcemy, by była ona dopasowana do ich zwyczajów zakupowych, które znamy dzięki analizie ich wcześniejszych transakcji płatniczych – wyjaśnia Bogna Antosiak, dyrektor departamentu e-commerce w mBanku.

W 2025 roku bank chce skupić się więc na dalszym rozbudowywaniu oferty w powyższych kategoriach. Z danych wynika bowiem, że od czerwca 2023 r. do czerwca 2024 r. klienci instytucji na tego rodzaju produkty wydali łącznie około 37 mld zł. Bank zastrzega, że liczba ta nie uwzględnia transakcji w wiodących marketplace’ach, gdzie wydano dodatkowo ponad 10 mld zł – prawdopodobnie w podobnych kategoriach produktowych.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies