Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W Łodzi będzie jak w Warszawie: użytkownicy apek mobilnych będą kasować bilety miejskie za pomocą kodów QR

Rozwiązanie tego rodzaju zmniejsza liczbę gapowiczów, ale uczciwym użytkownikom płatności mobilnych utrudnia życie

Od początku przyszłego miesiąca w Łodzi zmieni się sposób korzystania z aplikacji płatniczych do kupowania biletów komunikacji miejskiej. Władze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji postanowiły wprowadzić obowiązek każdorazowego skasowania biletu cyfrowego po wejściu do pojazdu przy pomocy kodu QR. Kody będą umieszczone na naklejkach w formacie A5 naprzeciwko wszystkich drzwi wejściowych do autobusów i tramwajów.

Przeczytajcie także: QR kody w autobusach na Śląski i w Zagłębiu

To duża zmiana w porównaniu z sytuacją obecną. Dziś użytkownicy aplikacji mobilnych nie muszą kasować biletu, wystarczy, że kupią go przed wejściem do pojazdu. Jak się jednak okazuje, MPK ma problem z nieuczciwymi podróżnymi, którzy kupują bilet, dopiero gdy zauważą rozpoczynającą się w pojeździe kontrolę. W ten sposób wiele przejazdów nie opłacają wcale.

Łódzkie MPK w komunikacie na temat wprowadzanej zmiany podkreśla, że podobne rozwiązanie działa już w innych miastach, w tym w Warszawie. Przy tej okazji można więc przypomnieć, że jego wdrożenie w stolicy wzbudziło wśród uczciwych użytkowników płatności mobilnych wiele kontrowersji i wiązało się z problemami z kasowaniem biletów w początkowym okresie po wprowadzeniu nowego procesu.

Przeczytajcie także: Zmiany w biletach miejskich w Warszawie

Taki sposób aktywowania biletów pozwala na wcześniejszy zakup dowolnej ich liczby. Dopiero po wejściu do pojazdu kasuje się jeden lub więcej biletów. Niestety, kasowanie jest utrudnione, gdy w autobusie czy tramwaju panuje tłok, co uniemożliwia zbliżenie się do naklejki z kodem QR. Zwłaszcza że nieudana próba skasowania biletu powoduje blokadę drugiej próby na kilka kolejnych minut. Wielu pasażerów miało też problem z otwieraniem przy pomocy kodów bramek wejściowych do metra.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies